Hur gör man när man säger tack ??

För mer än ett år sedan kände vi inte varandra.
För mer än ett år gick jag och oroade mig för vilka grannar jag skulle få på Landet.
För mer än ett år sedan oroade jag mig för att dom inte skulle vara djurmänniskor och tycka om mina katter.
För mer än ett år sedan är det tomt och lugnt i huset hos grannen
För mer än ett år sedan kunde jag glatt trava på toan (som gränsar till grannens tomma tomt) endast iförd en t-shirt.
För mer än ett år sedan var det tyst och lugnt hos mig.
För mer än ett år sedan var det inte nån som hoppade på studsmattan alla dygnets vakna timmar, tjoade och tjimmade och lät som en hel fritidsgård.

Sen hände nåt.
För mindre än ett år sedan flyttade det in nytt folk i huset bredvid mig.
För mindre än ett år sedan såg jag en pool på tomten.
För mindre än ett år sedan förstod jag då att barn hade dom iallafall.
För mindre än ett år sedan gick det någon och smög utefter tomtgränsen och smygtittade lite.
För mindre än ett år sedan inbillade jag mig att - wow nån som kikar in mig   *garv*
För mindre än ett år sedan när vi lärt känna varandra lite lite insåg jag att det var inte alls mig som intresset låg hos utan hos Puzzel.
För mindre än ett år sedan blev det inte längre tyst och lugnt och fridfullt.
För mindre än ett år sedan spikades det och hamrades det och målades det frenetiskt på huset bredvid mig.
För mindre än ett år sedan ligger jag (som så många år tidigare) i en solstol och jäser.
För mindre än ett år sedan blev det liv och rörelse och skogen full av glada barnskratt.
För mindre än ett år sedan flyttade Nike över till grannhuset.
För mindre än ett år sedan började det sakta sakta växa fram en Familjen Borr.

Nutid
Nuförtiden har ni 3 katter från mig.
Nuförtiden bakar jag ofta kladdkaka och bjuder på i utbyte mot diverse saker jag behöver få hjälp med härhemma.
Nuförtiden umgås vi ofta över en kopp kaffe tidigt som sent.
Nuförtiden äter vi (alldeles för ofta) hos er.
Nuförtiden är det precis som för i tiden. En arbetsfördelning som innebär att Inkan solar och Borr jobbar.
Utmärkt
Nuförtiden delar vi på grillar, spikar, korvar, badbesök till Nånö och annat som är väsentligt här i livet.
Nuförtiden delar vi NÄSTAN på Herr Borr också.  *fniss*
Nuförtiden så delar iof jag med mig av mina katter också.
Nuförtiden så bor mina katter mer hos er än hos mig på Landet.
Alltså, dom som faktiskt på pappret ÄR mina.

Igår så fick katterna sin balkong innätad igen.
Igår var ni jättetrötta och ville inte hit och jobba.
Igår förstod jag det så väl.
Igår bakade jag en kladdkaka och bjöd på.
Igår kändes det liiiiiite futtigt.
Igår var mina katter och jag så djupt tacksamma att jag fram tills nu inte ens lyckats få det ner på pränt.
Igår kände jag en kärlek över att ha så fina vänner som dödströtta stannar till hos mig och för KATTERNAS skull hjälper mig med innätningen av balkongen.

Idag är jag så glad så glad.
Idag är katterna så överlyckliga och har knappt satt sin tass inomhus.
Idag försöker jag fortfarande finna ord för hur jag ska formulera mig.
Jag lyckas inte speciellt bra.

Hur säger man tack ??
Musse ligger här bredvid mig.
Han hälsar att balkongen var helt okej.
Han godkände även mitt målade golv.
FAST, vad kan en 8veckors kisse om målade golv ?
Herr Borr var INTE imponerad av mitt målade balkonggolv.
Fast Inkan är stolt trots allt.
Lite färg här och var där det ska vara och inte vara vad gör väl det om hundra år.

Jag vet inte hur man säger tack !
Ni vill inte ha Oliver som tack ??

Kommentarer
Postat av: Malin

Tycker du säger Tack på ett helt underbart sätt... Tänk vad bra grannar betyder mycket!

Kram

2010-08-17 @ 08:12:49
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Kattigheter - Goliath och Lisen

Åh vad fint, blir helt tårögd ju :')

2010-08-17 @ 15:35:08
URL: http://skatternas.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Vilket "tack" . Underbart med nya vänner som man passar tillsammans med :-). Nosbuff

2010-08-17 @ 19:20:14
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Ett underbart formulerat tack. Vilka snälla vänner/grannar du har! Och det har de också, förstås! Kurr och burr.

2010-08-18 @ 00:17:25
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Sanna Nikes och Pumas Matte

Varsågod!!!!!!



Från familjen Borr!!!



P.s nej tack, vi vill inte ha Oliver ;)

2010-08-18 @ 13:01:28
URL: http://jojosdjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0