Landet igen + tummen i en annan del kroppen

Ja, helt raskt så bestämde jag mig för att NU åker vi.
Lill-plutten mår ju riktigt bra nu.
Han idag farit runt som en galning med Prinsen i hälarna.
Ibland blir det riktigt hårdhänt. Det hör jag när Musse illvrålar.
Prinsen är ju aaaaaaaningens stor liksom.
FAST, Musse går trots allt inte sönder. Det vet jag ju, fast jag säger till Prinsen när det blir lite väl hårdtassat.
Sen hade jag först tänkt att ta ledigt imorrn, men sen tittade jag på mitt arbetsschema och slog det ur hågen.  :-(
Men jag är iallafall här och det känns skönt.
Grannen Borr kommer också ut i helgen och det ska bli så trevligt.
Hoppas det blir fint väder så jag får sola några sista dagar.
Nu har jag fixat en anordning så vissa kissar kommer in och ut och andra inte ut.
Tog med mig kompostgaller och satte upp i ena dörröppningen.
Sen ställde jag en tripp-trapp stol på varsin sida så mina stora pojkar och liten flicka kan ta sig in och ut som dom vill.
FAST, just nu är det mest ut som gäller.
Dom är överlyckliga över att få vara här och vara ute.
PLUS att balkongen är klar.
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Jag som är van att ha balkongdörren öppen även om det är 20minusgrader ute har även lidigt av att inte få öppna vare sig balkongdörr eller fönster.
Men nu så är det klart.
Underbart
SEN gör jag en typisk Inkangrej.
Jag köpte färg till balkonggolvet förra året och jo, det är inte målat ännu.
OCH, det vore ju smart att göra det NU.
Eller så hade det kanske varit smart att låta bli.  :-)))
Innan jag åker så det hinner torka liksom.
Sagt och tänkt
1 letar fram burken
2 får inte upp den (det är tydligen nåt vacuumjox i den) (kanske är ialla färgburkar) (inte vet jag) jag målar aldrig
3 får upp den till slut
4 har visst ingen pensel
5 letar rätt på en roller istället
6 hade tydligen ingen roller heller, bara skaft till roller
7 hittar en liten smal roller
8 glömmer att ta med nåt att röra runt i färgen med
9 rör runt med rollern istället
10 börjar måla
11 målar nästan in mig i ett hörn, men kommer på i sista sekunden att det inte var så bra
12 det ser bra ut (om man inte är fackman eller nåt annat larvigt)
13 ops.......... råkade visst måla ett grönt streck på den nya fina blå väggen
14 inser i tid att det är en dålig ide att försöka torka bort det med vanligt papper
15 duktig inka
16 stänger burken och sköljer av rollern
17 ops.......... den borde visst rengöras i lacknafta eller nåt
18 har ingen lacknafta hemma
19 det är väldigt grönt i mitt handfat i badrummet just nu
20 plus en grön fläck på klinkergolvet
21 går säkert att ta bort när jag kommer hem
22 lägger rollern i en plastpåse som nu ligger i badrummet
23 packar in katter och annat i bilen och åker till Landet
24 det blev iallafall målat iår ??!
25 sådeså
26 glömde jag säga att jag är väldigt ohändig med tummen, inte ens mitt i handen utan jag har nog inga tummar
- Borrmannen, var är du när jag behöver dig ?
- Var det inte min vecka med dig nu ?
Kram

Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Skönt för alla, tvåbenta och fyrbenta, när balkongen är klar. Borde det inte finnas en delete-knapp för målarfärg? Så att man har chans att ångra sig, när väggen målas, fast man inte tänkt sig det. ;) Landet låter jättehärligt. Hoppas vädret blir vackert! Kurr och burr.

2010-08-13 @ 08:33:40
URL: http://stationskatterna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0