- Mini här - Nån som vill ha mig ? Fast jag behöver ett namn

- Matte, Farbror Vitöra FICK låna min bur en stund.


- Matte Inkan, ska inte jag som är liten ligga därinne ?
- Jag börjar bli lite trött och behöver sova en stund.


- Nån som vill ha mig när jag blir lite större och är vaccinerad, chippad, kastrerad och veterinärbesiktigad ?
- Men först ska jag bo här och bli miljötränad och fostrad av min nya Matte Inkan och Ligan.
- Troligen får jag in mina syskon som också behöver hem.
- Men visst är jag oemotståndlig ?
- Matte Inkan har en mailadress här på bloggen som man kan maila om man är intresserad eller känner nån som är det.
- Vi tror att jag är nånstans runt 6-8veckor.


- Här sitter jag bredvid buren och softar lite medan jag väntar på att Farbror Vitöra ska gå ur min bur.


- Farbror Vitöra, får jag tillbaka min bur nu är du snäll ?






- Jag smyger in vid sidan här så ser Farbror Vitöra inte mig.
- Jag är ju så liten.


Dock så utföll det inte riktigt till belåtenhet.
Farbror Vitöra hade inte tänkt att lämna ifrån sig den fina flygburen.
Han vill kanske ut och flyga igen.
Och Mini fick inte komma in där.

Till slut lämnade ialllafall Farbror Vitöra buren och la sig längst upp i klätterträdet istället.
Där ligger han förövrigt fortfarande.


Här äts det nu nötfärs, KMR, äggula och lactorsfri grädde i en smarrig blandning.


Här har nu Mini fri lejd in i buren igen.
Mätt och belåten.


Idag stod vägning på programmet.
Glassbytta och våg letades fram ur gömmorna.


- Matte Inkan, har jag en bra vikt ?


- Mysigt Matte Inkan.
- Jag sitter här och myser en stund med dig.


- Titta, jag kom upp en bit och kan i lugn och ro sitta här och titta ut över mina nya domäner.


Den här vikten stämmer inte för jag höll i Mini lite här.
Men han väger ca 830gram så han har en bra vikt.


- Efter mat och vägning så bestämde jag mig för att det var okej att ligga i Matte Inkans famn och mysa.
- Jag tog till och med fram motorn och lät en stund.
- Och Matte Inkan lät jättekonstig då.
- Hon liksom småpep fram att "åååååååååååååååååååååh vad sött".
- Tvåbeningar är lite konstiga men rätt okej iallafall.




- Fabror Bandit har hittills hållt sig en bit ifrån mig.
- Kan man säga.
- Uppflugen på en stor burk på diksbänken.
- Men hallå Farbror Bandit, såååååå farlig är jag inte ?!


- Min nya Matte är jättesnäll.
- Hon sa att jag skulle få nya skålar att äta på.
- Alla nya kissar måste få nåt nytt säger hon.
- Jag ska få en egen sele också som jag ska få träna med när jag blivit lite "varm i pälsen" här hemma.
- Visst är det fina skålar. 
- Här är den ena.


- Och här är den andra.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0