Rutin och Vattengympa

Det höll på att gå riktigt illa idag.
Jag har en rutin på mitt simmande som fungerar utmärkt.
Så fort jag varit på ett pass så hänger jag upp handduk och baddräkt i badrummet på tork.
Tar fram den andra handduken och en ny torr baddräkt och packar simväskan.
Nästa gång jag går ner till bilen så tar jag med mig den klara simväskan och allt är klart.
Att simma på morgonen som jag gjorde i fredags ställde till det hela en del.
Van som jag är att allt är klart skuttade jag glad ner till bilen idag för höstens första simpass igen.
Kör till simhallen och klär av mig och ska ta fram baddräkt och handduk.
Reagerar först på att handduken känns fuktig men slår bort det ända till jag ska leta efter baddräkten.
Den är inte där !
*frust och stön*
Dock är jag alltid ute i god tid så jag HADE hunnit hem och hämta baddräkten.
Funderade en rask sekund på att bada i trosor och bh men slår lika raskt bort det.
MEN, sen tänkte jag på den blöta handduken och kom på att, Jag har ju helt enkelt inte gjort min vanliga rutin.
ALLTSÅ, bör baddräkten ligga där nånstans.
Visserligen blöt och iskall men va fasen.
Den går ju att skölja ur med varmt vatten.
SÅ, nu måste jag se till att min rutin fungerar även på morgonpassen.
Det var helt underbart idag.
Även om simhallen var mer än vanligt högljudd och livlig.
Men men...................
Man får stå ut och koppla bort.
Nu ska vi iväg och handla och hälsa på farmor.
Ska ringa Emilie om en stund och så ska hon följa med.
Ha en bra lördag alla !

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja sina rutiner är det dumt att frångå, då går det illa ;-). Tur att det löste sig ändå med sur baddräkt och handduk ;-)

Kram Malin

2010-08-28 @ 14:45:48
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0