SpinnMonsterTvåan

Idag, ÄNTLIGEN, fick jag klappa Totte.
Ja, kärt barn har många namn och jag vet ärligt talat inte vad han ska heta ännu.
Dessutom ska han ju få en familj som vill döpa honom.

Känner du någon så är du hjärtligt välkommen att höra av dig.


Iallafall, under tiden experimenterar jag mig fram med passande namn till honom.
Idag har jag varit borta från tidig morgon till framåt kvällen.
Väl hemma så har jag ägnat Tottemannen en del tid för att försöka komma honom närmre.
Så jag har lekt lite häftplåster runt honom.
Sprutat mer kattmynta på alla leksaker och på mina händer.
Kanon tyckte Prinsen och satt ett antal rejält vassa klor i min hand.
Smart där
Borde nog ta ett tag med klotången i helgen på Ligan.
Totte klättrade upp i klösträdet och låg i det stora hålet och njöt av att jag stod bredvid och pratade med honom.
Sakta sakta gled min hand närmre honom och till slut fick jag klappa honom.
DÅ, drog samma motor igång som Musse hade.
Helt otroligt
Han lät som ett reaplan.
Man får ta det otroligt försiktigt och med långsamma rörelser för annars blir han rädd.
Men när han väl lärt sig att det är snälla händer så kommer han att bli tam fort.
Det syns så tydligt hur mycket han vill men inte riktigt riktigt vågar.
Nu är det ju fredag imorrn och en lång härlig helg då vi kan umgås och gosa och förhoppningsvis gå fram med stormsteg.

Kommentarer
Postat av: Anna (Felicula)

Visst är det härligt när man gör framsteg med blygisar! Jag är rätt säker på att han sover i din säng när du sover som djupast, så att du bara inte har märkt det.



Den första katt jag hade hemma var en blyg flicka som lade sig under badkaret. Jag lockade med allt från leksaker till tonfisk, men hon låg kvar. Mitt i natten vaknade jag och då satt hon på nattudksbordet och stirrade på mig, en decimeter från mitt ansikte. Vi blev lika förfärade båda två!!!

2010-08-20 @ 02:57:36
URL: http://blaord.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

ler

Ser det framför mig när ni båda hoppar till när ni får se varandra. :-)

2010-08-20 @ 07:03:48
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbart med ett genombrott, snart har du nog en ny boaorm.

Kram Malin

2010-08-20 @ 08:22:43
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0