VILKEN morgon...........

Upp halv sex.
Ligger blick stilla och ser hur Piff och Puff far runt och leker.
Men rätt som det är så måste jag andas och Puff stelnar till och far iväg.
Nåja, lite överdrivet, men han försvinner som en avlöning så fort jag rör på mig.
Dom har iallafall funnit varandra nu, så Prinsen får lite avlastning från sitt barnpassande.
Far sen runt med dom vanliga morgonsysslorna.
Ger katterna mat och tömmer lådor.
Katterna går ALLTID först.
Sen blir det vanliga Inkansysslor.
Packar matsäck till Maria som ska ut och bada nånstans runt Österåker.
Dom ska ha livräddning bland annat.

När jag är klar med allt så beger jag mig till Tensta simhall.
Idag börjar jag nämligen min Crawlkurs för vuxna.
weeeeeeeeeeeeeeeeeee
Noll sju noll noll började den, men jag var i simhallen halv sju så hann jag simma några längder innan.
Redan efter 45minuter så kände jag att jag hade LITE koll iallafall.
Hoppar nog OS i London, men sen får vi se.
Orsaken till att jag vill lära mig crawla är att
1 Jag behöver träna mina ben så att jag kan skjuta på min protesoperation i höger knä ett tag till kanske.
2 Jag vill KUNNA crawla
3 Jag vill slippa se ut som dom drunknande stackars sälar som ofta far fram i bassängen.
4 Det är skitjobbigt
5 Bra för konditionen alltså
6 Jag behöver lite variation från min vanliga simning
Det var vansinnigt roligt och jag har bestämt mig för att försöka komma iväg några morgnar för att simma innan jobbet. När jag jobbade i Liljeholmen förut så tränade vi spinning 06:45 på morgonen före jobbet.
Jag tokälskade det.

Klar med träningen så sätter jag mig i bilen och åker till jobbet.
När jag är strax utanför Norrtull så låter min bil jättekonstigt.
Är till slut tvungen att stanna för jag börjar ana rejäla oråd.
Punktering
*suck och fnys*
Ringer assistanskåren och dom kommer inom en halvtimme och byter raskt mitt lilla hjul och jag kan åka vidare till jobbet.
TUR man har assistanshjälp.
Gratis dessutom
NU är det fredag och jag ska jobba alldeles för länge idag.
*frustar igen*
SEN är det helg.


pst............ Ska väl tillägga att jag svalt en halv bassäng idag. Frukosten kirrad med andra ord + att andningen har en del över att önska, MEN det fungerade hyfsat iallafall.   *ler*   dst.....

Kommentarer
Postat av: madde

#applåder och busvisslingar" mkt mkt bra med crawl-kurs!



saknar dig mkt på mina vattenpass! ses vi i helgen eller på måndag i tensta. kan jag fresta med ett morgonpass i vby kl 645 varje tisd fram till jul?!



må så gott - ser fram emot att se dig crawla medans jag soundcheckar och tar fram hantlar innan vattenpassen! //madde

2010-08-27 @ 14:14:05
Postat av: Inkan o Ligan

Tack tack !

Allså, torsdag fmöte, mån kaos :-( Sen var jag ju i Husby men DÄR hade dom semester fortfarande.

sur

MEN, jag kommer i helgen på söndag är det väl i Vällingby. Sen blir det måndag. weeeeeeeeeeeee

Och tisdagar i Vällingby. Och lite annat så länge livet är någotsånär lugnt.

Kram

2010-08-27 @ 14:54:25
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kicki

oj vilken morgon.

kul att simma och kan tänka mej att det är ännu roligare att lära sej nya simsätt.

Är du med på os i London så lovar jag att åka och heja på dej ;).



kramizz Kicki

2010-08-28 @ 11:09:16
URL: http://fyraunderverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0