Dag 29 – Mina ambitioner

Sökte lite på nätet på ordet Ambitioner.

 Ambitioner
är ett märkligt behov av att söka makt och förlora frihet.
 Ambition is the desire for personal achievement. It provides the motivation and determination necessary to help give direction to life. Ambitious people seek to be the best at what they choose to do for attainment, power, or superiority. Ambition can also be defined as the object of this desire
 Ambition:
framåtanda, målmedvetenhet, flit, nit, driftighet, företagsamhet, vilja, energi, motivation, ärelystnad, pliktkänsla; strävan, mål, inriktning, föresats, anspråk
(motsatsord: lojhet, likgiltighet

Från Wikipedia:
1. (någons) mål (med något); det någon arbetar för att uppnå
2. någons drivkraft, det som gör att någon orkar och vill fortsätta (arbeta) med något
3. drivkraft - motivation

Grymt svårt att hitta nåt att skriva faktiskt.
Ambition kan vara både positivt och negativt laddat.

Känner inte att jag i dagsläget har nåt specifikt mål.
Livet rullar på och jag försöker ta en dag i taget.
Möjligen borde jag ha en ambition där jag skulle ta det lite lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0