Gilla Julbord

Ja, det ska man tydligen göra.
Jag agerade chaufför i torsdags till min kära arbetskamrat Ewa.
Ewa har ingen bil, så jag erbjöd mig att skjutsa henne.
SÅ, vi åkte först till Ikea.
Strosade runt på övervåningen och bestämde oss för att köra ett "Gilla julbord"
Typisk Ikeaslogan
Vi missade dock det här att barn äter för halva priset.


I kassan fick man en fin klisterlapp att ha på sig.
Såg inte ett dugg töntigt ut.  *ler*
Men vi är ju prydliga och snälla svenskar och satte snällt på oss dom fina lapparna.


För att man sedan inte skulle kunna "tappa bort" sin fina röda lapp och komma och be om en ny nästa dag, så fick man även en fin röd dagisstämpel på handen.    *käckt värre*
Varken Ewa eller jag lyckades utröna vad den skulle föreställa dock.


Hur va julbordet nu då ?
Tja, jag som inte ätit mat på hur många veckor som helst, tyckte det var helt okej faktiskt.
Jag tog en bit av varje och kände mig nöjd med det.
Skinkan var riktigt god och senapen var jättegod.
Som avslutning så tog jag lite ris-a-la-malta och valde saftsås till.
Japp, det var helt okej gott tyckte jag.
Ewa hade dock inte min tur.
Ris-a-la-maltan var slut när hon skulle ta.
Hon fick vänta och vänta och vänta och sen vänta lite till.
SEN kom dom med den.
Ewa tog frukten istället för saftsåsen.
Det visade sig vara ett dåligt val.
Frukten var näst intill fryst och att äta sånt gör att det ilar hysteriskt i tänderna.
Ewa var INTE nöjd kan jag säga.
Men priset, 79kr är godtagbart.


Den här mattan köpte Ewa och den vill jag också ha så jag skriver upp den på min önskelista.
Jag har förresten gjort en egen kategori för min önskelista.   *ler*
Det är så mycket lättare att hitta nu. Både för mig själv och för alla andra.   :-)

Mattan


Efter Ikea tog vi en tur till Bauhaus.
Jag, för att kika efter en såndär blinkande gran (det heter visst Fiberoptikgran enlig skat-ann) och Ewa för att leta efter nån ventilmoj.
Ingen av oss hittadde det vi ville ha.
Jag hittade däremot Bonsaiträd som jag gärna skulle vilja ha.
Det som fått mig att avstå hittills är mina kära katter.
Att köpa ett Bonsaiträd för 500kr som katterna tuggar i sig på mindre än 5 minuter, låter som en dyr affär.
SÅ, jag tänker lite till.


Vid det här laget sa mina knän att
- Nu Inkan räcker det med shoppande för idag.
SÅ, jag gick ut och satte mig i fiket för att invänta Ewas sista shoppande.
Sen bar det av hemåt.
Ja, till Ewa alltså.
Ett snabbt stopp på Bromma Zoo så fick Ewas kissar lite kattmat och Matte fick den billigare på grund av Inkan.
Plus ett paket kattsand gratis på köpet.
Gratis och billigare är gott tycker vi båda.
Bilen fortsatte hemåt till Ewa och kissarna och ut med mattan.
Jag kan tala om att det var jättesnyggt.
Kul att få se kissarna live också.

Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Matte håller med att bonsaiträd är dyrt kattgodis. Å andra sidan brukar det gå bra att köpa någon annan (kattvänlig) växt ganska billigt. Efter ganska kort tid får man ju ett bonsaiträd. Eller något som är hyfsat likt ett. ;) Kurr och burr.

2010-12-11 @ 07:28:24
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

haha Ja men så kan man ju också tänka.

asgarvar

Tack för tipset Findus, Isak och Rasmus

2010-12-11 @ 09:29:08
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0