Powernap och Plankan

Dagens första träningspass är avklarat.
Nåja, det har det varit i många timmar.
Dessutom har Ligan gäster.
Gästerna kommer på  bild när Matte masat sig ur sängen.
Jo, första träningspasset idag var ett M/R/B-pass.
Tror beskrivningen är Mage-Rumpa-Bak.
Det var en standin för den som skulle ha det, så jag kan inte svara för hur dennes pass skulle ha varit.
Passet var ok.
För mycket uppvärmning med att man skulle gå till höger och till vänster och sen fram och tillbaka, samtidigt som armarna ofast skulle vifta åt ett helt annat håll.
Det här eländet höll vi på med i över 10minuter.
ALLDELES för långt för min smak.
Dessutom skulle man ha en snodd runt fötterna.
Det provade jag på häromdagen och det är inte bra för mina knän alls.
Dock var den instruktören mycket bättre i mitt tycke sett.
Hon körde mycket hårdare.
Men vi provar oss fram.
En annan sak när det gäller nissen som hade vattengympapasset i Husby häromdagen var att stretch hade han inte alls. Vi låg på sidan i vattnet och åkte från sida till sida och sen var det klart ??!
Fattar nada av vad han sysslade med.
Jaja.........
Om en stund är det iallafall vattengympa igen i Husby, med min hittills favvotränare Madde.
Och du Madde, du behöver inte vara orolig att jag ska drunkna.
När jag var liten var jag alltid mer under vattnet än över, så det är lugnt.
Om jag fattas i slutet på passet vid stretchen så kan du väl iof börja leta efter mig.  :-))

Javisstja, glömde ju plankan.
Plankan går till på två sätt.
1 Man ligger raklång på golvet och håller så.
Lätt ?
Tja, prova själva.
2 Plankan / Inkan  När man ska gå hit och dit och sen fram och tillbaka och sen vifta med armar och öron och allt vad man nu ska pyssla med så känner jag mig som en planka.
Jag kan helt enkelt inte, plus att det gör ont när jag går åt sidan och allt blir bara stelt, skitjobbigt och jag avskyr att se mig i den förbenade spegeln.
Helt seriöst så ÄR en planka vigare än jag då och jag avskyr att ha ont och inte kunna röra mig som förr i tiden.
*snyft*
I många år så drömde jag att jag var ute och sprang.
Inte för att det är det roligaste jag visste, men jag gjorde det.
Hade Vårruset och Bellmanstafetten som en morot att träna till.
Tävlingsinriktad ?
Jag ?
Inte då..........   *ler*
Men kan man inte på riktigt får man göra det man kan.

Har powernapat en stund nu och dricker kaffe.
Vanilj..............   *mums*   Det var gott.
Nu ska jag strax åka iväg.

Kommentarer
Postat av: Max & Måns

mutter

Vi tycker att det är mycket Inkan och väldigt för lite Ligan nu för tiden! Tasstamp!

Gott Nytt År på er!

2010-12-30 @ 20:58:31
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Inkan lovar att det ska bli bättring på den fronten.

:-)

2010-12-30 @ 21:16:50
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: madde

MRB står för Mage Rumpa Ben :o)



tusen tack rara inkan för mössen till mammas 3 tigrar! jag kommer med varm hand överlämna dem på nyårsdagen.



kram/m

2010-12-30 @ 21:33:37
Postat av: Inkan o Ligan

skrattar LÄser och ser att mina hjärnceller ÄR inte med mig. Bak och rumpa är ju samma sak.

haha

2010-12-30 @ 21:38:54
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0