Att jobba på egen hand

Jo, jag har rätt ofta tummen mitt i handen när det gäller vissa praktiska saker.
För det mesta brukar jag iof lösa problemet även om slutresultatet brukar bli en aning varierat.
Min tvättmaskin har haft en del problem på sista tiden.
En viss dam i hushållet har haft fickorna fulla med nån form av frön, samtidigt som Ligans alla hår troligen inte gjort saken bättre.
I fredags så vägrade den till slut att centrifugera alls.
Jag tömde den för hand på vatten via låset i botten ett antal gånger men det hjälpte inte ett dugg.
Konsulterade till slut instruktionsboken och hittade att jag skulle tömma vattenslangen på baksidan.
Sagt och tänkt.
Monterade isär hela rörsystemet under handfatet och gjorde rent det samtidigt.
Hittade proppen i vattenslangen från tvättmaskinen och saken var biff.
Duktig jag som löst problemet.
MEN, jag hade plockat isär så många rördelar så jag fick till slut inte ihop dom.   :-(
SÅ, då gick larmet till Herr Borrman.
Tur man har två handfat.    *ler*
Rör


Ett gäng rördelar


Tamlin var jättesöt och försökte hjälpa till.
Kanske han ska bli rörmokare när han blir stor.
Han har ju inga som helst problem med att sitta på ett plaskvått badrumsgolv heller.
Att få plaska massor i vatten är ju jättekul.


Men till slut så tröttnade han och la sig först på köksbänken och tvättade ren tassarna.


Och sedan anslöt han sig till Trillingarna för att äta.


Mitt skruvande slutade med blodvite.


Aj
Några timmar senare var det ilsket rött och svullet och gjorde rejält ont.


Tack Herr Borrman för att du finns.

Kommentarer
Postat av: Therese Bergsmo

Inkan, du ska inte ge dig på sånt här själv... Jag vet hur det känns att stå där med alla delar och inte tycka att ens hälften ska sättas tillbaka :S



Blodvite är ju inte heller bra! Så det var tur att Borrman kom!



Kram, Therese

2010-03-01 @ 06:42:42
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Sophia & Katterna

Att hjälpa till är aldrig fel! Det ska man göra :)



Är vattenfontänen bra som du har?

Vad heter den? Jag tror att vi skulle gilla den här hemma...

2010-03-01 @ 07:28:28
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Det var helt klart för många delar anser jag.

Herr Borrman slängde säkert ett gäng när jag inte såg på. Sådeså!

2010-03-02 @ 09:16:09
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Det är en Drinkwell platinum.

Vattenfontänernas Rolls Royce enligt både mig och kissarna. ler

Ett av de bästa köp jag gjort.

2010-03-02 @ 09:16:34
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Sophia & Katterna

Tack! Det ska nog bli nästa inköp till hemmet.

2010-03-02 @ 10:10:59
URL: http://royalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0