Badkars-testet

Under ett besök på ett mentalsjukhus frågade jag psykiatridirektören hur man kan avgöra huruvida
en patient borde institutionaliseras eller inte.


- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten.
- Sedan erbjuder vi patienten en tesked, en tekopp och en hink.
- Han/hon ombeds att tömma badkaret.
- Jag förstår, sade jag, en normal person skulle använda hinken för att det är större än teskeden och koppen!
- Nej, svarade direktören, en normal person skulle dra ut proppen - önskar du en sängplats närmast fönstret?

Tänker du skicka detta vidare, eller vill du ha sängen bredvid min?


Kommentarer
Postat av: Sanna Nikes matte

Den här kände jag igen. Tog du sängen bredvid mig????



Kramizarrrr

2010-02-22 @ 17:57:50
URL: http://jojosdjur.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Klart jag gjorde. ler

2010-02-22 @ 20:27:25
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0