GÖR inte så här mot mig !!!

Upp i sängen hoppar Puma.
Med pulsen dunkande i 380 funderade jag snabbt på var närmsta nattöppna veterinär befinner sig.
Även om jag vet att jag har det inlagt i telefonen, så slår det slint i huvudet.
Klockan är närmre 23 och det är INTE läge för en nattkörning.
Dessutom med full snöstorm ute.
Kastar mig ur sängen och hittar katt nummer två.
Exakt likadan.
Vid det här laget så är jag halvvägs ut till bilen.
Iallafall i huvudet.




Undersöker kisse nummer två för att komma underfund med VAR dom blöder.
Hittar ingen direkt källa, förutom att alla tassarna på båda är lika blodiga som huvudet.
Fattar absolut ingenting.
Ger mig raskt på jakt efter nummer tre och hamnar i köket.
DÄR hittar jag till slut källan till allt blod.
Tidigare idag har jag tagit fram ett paket lever för tining.
Ska blanda det och göra en sats BARF till småttingarna och dom vuxna har jag tänkt.
Missade dock att ställa in bunken i kylskåpet för vidare tining när jag gick och la mig.
Påföljden har blivit att Prinsen har kännt blod och leverlukten och försökt ta sig in i paketet.
Lyckades inte så bra, men bunken ramlade i golvet med hela påsen som gick sönder i ena hörnet och en del blod har runnit ut på golvet.
SJÄLVKLART har hela Trillinghögen dragits dit och mumsar i sig blodet med alla tassarna och merparten av ansiktet också.
*morr*
MEN, jag gillar ju att städa.
Händer ju inte så ofta nuförtiden.
Bara 7dagar i veckan och ett par timmar sådär.
Nå, nu får dom springa runt blodiga.
Tänker inte BÅDE städa och bada katter mitt i natten.
Sådeså
Nu har jag tröstköpt ett gäng pocketböcker.
När är det semester ???


Kommentarer
Postat av: Therese Bergsmo

Åh, vilken panik... Som om du inte hade tillräckligt...



Inte rätt dag att ge sig ut mitt i natten heller, snö-storm i stockholm och plogbilar som inte vet hur man sköter sitt jobb till 100%



Tur att det bara var gosiga, fina Prisen - gissar att han inte låg överst på listan sen ;-)



Kram, Therese

2010-02-04 @ 08:24:53
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Skat-Ann

Räckte det med 380 i puls? Jag hade nog varit uppe i 420. Vilken chock, men en liten kul historia i allt eländet. Städa på idag !!! :)

Kram

Skat-Ann

2010-02-04 @ 08:42:52
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Tina

OJ vad rädd du måste ha blivit!! Tur att det inte var någon av katterns om skadat sig.. Blev det något över till BARFen då? :)

2010-02-04 @ 09:02:46
URL: http://kisen.bloggagratis.se
Postat av: Henrietta

Hua vilken upplevelse! innan man fatar att ingen är allvarligt skadad!

Kramar Henrietta

2010-02-04 @ 09:55:15
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Mamma Puzzel hade väl fixat "badningen" av ungarna till morgonen... eller? Det måste ju ha smakat ganska gott att tvätta dem.

2010-02-04 @ 13:43:18
Postat av: Ulrica

Men ojdå.

Fast jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste det (f´låt)

2010-02-04 @ 14:42:31
URL: http://mammaulrica.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Therese För en gång skull så kan jag ju faktiskt inte skylla på Prinsen juh.



Ann Den rusade nog iväg en sväng till ja...



Jodå Tina det blev det faktiskt.



Jo Henrietta många tankar flög där.



Jo, dom var hyfsat rena imorse Ninnie



Det är lugnt Ulrica. I efterhand kan man självklart skratta åt eländet.

2010-02-04 @ 17:10:56
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Anna (Felicula)

Jäklar, vilken skräck. Jag minns när jag kom hem och hittade den svarta kräkset. Som tur var hade jag hittat den söndertuggade leksaksvippan som en gång hade haft svarta fjädrar först, annars hade jag åkt i ilfart till veterinären jag med. Det var min första katt, Tiger, och han lärde mig att vippor visst är ätliga, så det så.

2010-02-06 @ 12:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0