Prinsens öron och tass och ÖronTOFSAR

Ville uppdatera då jag får lite frågor om hans öron.
Det går åt rätt håll.
Han är mycket mycket bättre vilket känns enormt bra.
När det gäller hans tass så har han inte vare sig brutit eller vrickat nåt utan det är brännskadan på trampdynan som gjorde att han hade svåra problem att gå.
Älskade gubben.....
Dock har han inte lärt sig ett smack !
Imorse satt han återigen glatt på diskbänken och hade dessutom ner brickan som stod där och en av matskålarna.
Det är en av dom bästa och största jag har så det var rätt trist, men men.
Envisare katt har jag faktiskt aldrig någonsin haft.
Jag som tyckt att Bandit har varit en "pain in the ass" mellan varven har varit guds bästa barn när man jämför med Prinsen.
Jo, jag vet att jag har många synder på mitt samvete så jag får vad jag har rätt till.  *ler*
Nästa katt ska bli en ragdoll som enbart ligger på golvet och knappt rör sig ur fläcken.
Solveig, har du  nån sån åt mig ??   

När jag var på Ädelkatten i december så pratade jag med folk som sa att dom hört talas om maine cooner som av olika orsaker blivit av med tofsarna på en del katter och som dessutom aldrig kommit tillbaka ?!
Tittade på Prinsens öron med skräck och tänkte att han kommer att bli en ensidig maine coonörontofskatt.
MEN, båda tofsarna har nu kommit tillbaka.
Man ska se dom små glädjeämnena i mörkret och just nu blir jag så lycklig över det.
Här är några purfärska bilder på min fruktansvärt enormt envisa och jobbiga men helt underbart goa Prins.
Visst är han fin ?
Det är tillåtet att skriva JAAAAAAAAA och INTE tillåtet att skriva Neeeeeeeeeeeeeeej.
*skratt*







Kommentarer
Postat av: Nette

Vad tråkigt med brända tassen! Hoppas han snart kan springa och busa som vanligt igen!



Jag måste alltid ställa något på de varma plattorna när jag lämnar köket eftersom mina missar jämt ska vara och snoka på köksbänken. Thelma snokar för att snoka, och Flisa snokar för att se ifall jag glömt kvar några kakor framme. ;-) Så de hade inte haft en tass kvar om jag inte ställt kastruller med vatten i på plattorna när jag använt dem..



Mycket vacker Prins ifall du frågar mig! :-)



Hälsar

Nette

2010-01-23 @ 14:18:27
URL: http://kattenoxa.blogspot.com
Postat av: Anna (Felicula)

Surt med matskålen och försås att han brände sig. Min första katt Tiger brände en tass när han var ungefär halvåret, men han lärde sig att alltid kolla in om spisen var varm eller inte efter det.



Den här nya lilla kattungen jag har verkar vara en sån där som far fram också, för att vara så himla liten hoppar han fantastiskt bra och har hunnit putta ner flera saker, som dock tål puttning, men jag väntar på de små "katastroferna", tur att det just varit jul, haha.

2010-01-23 @ 17:17:26
URL: http://felicula.blogspot.com
Postat av: Tina

Jaaa mycket vacker :D Han ser pigg och alert ut.. Kanske inte enbart positivt eftersom han verkar ha så mycket energi att bränna på att putta ner saker t.ex... Hos oss är det som tur är taiträ bara en blomkruka som åkt i golvet..

2010-01-23 @ 22:19:59
URL: http://kisen.bloggagratis.se
Postat av: Ninnie

Ja han är vacker och ser ut att ha "växt i" både tassar och öron.

2010-01-24 @ 00:29:02
Postat av: Sol & Måne

Stackars tassen :-(



Snygging javisst :-)

2010-01-25 @ 19:11:58
URL: http://zol-mone.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0