Jansson och Prinsen i Skövde

Jansson tyckte sådärbra om att få besök.
Vitöras fästmö Skuttan hade redan dragit.
Fast å andra sidan var ju inte Vitöra där iallafall.
När det gäller Jansson så har han nog egentligen inget emot Prinsen.
Prinsen är jättesnäll, men det är såhär att det finns en katt som INTE är snäll mot stackars Jansson.
Detta innebär att han är livrädd för ALLA katter.
Oavsett om dom är snälla eller inte.
Stackars Jansson
Här sitter han och spanar i rabatten på inkräktaren.


Jodå, Prinsen finns därinne.  *ler*


Att sitta i fönstersmygar var Prinsens favvo.


Sen kunde man sitta inne på diskbänken och spana ut.
Det var extra spännande att ta fönstervägen ut dessutom.
Dörrar är bara för veklingar.


Sen hade man extra bra span härifrån in i vardagsrummet.
PLUS, att om man var riktigt snabb dit upp före Matte kunde man snika åt sig av Janssons mat.
Janssons mat får inte Prinsen äta nämligen.
Det är RC och i Ligan äter vi inte RC.
Men speciellt noga är det att inte Prinsen äter det.
Han får så röda och kliiga öron då.  :-(
Men kommer man åt så................  :-)
Knaskatt som inte förstår sitt eget bästa.


Ser ni var Prinsen är ?


- MATTE, jag GÖMDE mig juh !!


Men när det gällde att få mys i soffan var inte Prinsen blyg inte.
Utfläkt i hela sin långa längd tog han tillfället i akt att få gos av P-O.


- Lite till höger vid hakan där också.


- Och sen lite på bröstet tack !


- Om inte du gör som jag säger...............


- Så biter jag dig !


Det här är nåt inte många skulle säga om mig.
Matte Inkan alltså.
- Du har världens snyggaste bak.
- *fniss*
Men Prinsens bak är sååååååååååå snygg.
För att inte tala om stampetassarna.
Love ya babe.

Kommentarer
Postat av: Sol & Måne

Vad mysigt ni ser ut att ha det i Skövde.

Vilken tur att ni är där och kan visa Jansson att det finns snälla katter också.

2010-07-21 @ 20:23:16
URL: http://zol-mone.blogspot.com/
Postat av: Lisbet Lindell

Så fin Prinsen är:)



Hälsningar Lisbet

2010-07-21 @ 22:34:52
URL: http://bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Tina

Åh vad många och fina bilder! Jag håller helt med om att dörrar är för veklingar.. och är det ett litet smultron man skådar bland det gröna!? Jag älskar sommaren :D

2010-07-21 @ 23:48:39
URL: http://skatternas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0