Jin och Jang

Tänk att man kan sitta på Landet i Norrtälje och beställa en Jin och Jang från en butik på Gotland, Visby.
För två år sedan var jag på en kattutställning i Hallstahammar med Puzzel och Vitöra.
Där fanns det ett bord med dom mest underbara keramiksaker jag sett på mycket mycket länge.
Merparten av det var drakar och katter.
Jag köpte en underbar ljuslykta med en drake.
Till bara bara mig själv.
Dock har jag FORTFARANDE inte fått upp den på väggen.   *skäms*
Inte för att jag inte vill eller haft tid, utan faktiskt mest för att jag är livrädd för att jag inte ska lyckas sätta upp den säkert.
- Tänk om den ramlar ner ???
Då skulle jag bli ledsen.
Jag har haft ett jättefint visitkort sittandes på min anslagstavla sedan utställningen.
Iallafall, året efter i augusti så var jag i Visby och gick Adelsgatan fram.
Visby har ju inte jättemycket affärer och vi var väl inne i dom flesta.
Och vad skådar mitt norra öga om inte ett gäng ljuslyktor med katter och drakar.
Det visar sig att hon sommartid har en affär även i Visby.
I år när jag var i Visby igen i juni så såg jag den mest underbara ljuslykta med Jin och Jang i form av katter.
DEN ville jag ha.
MEN, det var ju stängt.    *snyft*
MEN så ringer jag Lillemor för att fråga om hon vill följa med till Östkatten med mig.
Och jo det ville hon nog men just nu var hon:
- Ja, självklart i VISBY.
*ler*
Talade upphetsat om att det fanns en affär där med massor med fina ljuslyktor.
I början av Adelsgatan.
FAST, jag kunde inte riktigt förklara i vilken ände "ibörjan".   *ler*
Fast Lillemor, som är en redig kvinna, var väl in i varenda affär och hittade den.
SÅ, nu har jag en Jin och Jang som väntar på mig hemma i Stockholm.
TACK Lillemor !!!

Kika runt på hennes hemsida när ni har tid.
Dom är heeeeeeeelt underbara hennes saker.
Annikas keramik heter det.
Har lagt till hennes hemsida som en länk också.

Kommentarer
Postat av: mooch

Helt underbara ljuslyktor och muggar med mera. Jag köpte en stor ljuslykta (med 3 ljuskoppar) till mig själv (har inte heller satt upp den än, skäms) och köpte även två temuggar med katt på kanten. Kanongrejor, går även att diska i maskin! Rekommenderas varmt!

2010-08-02 @ 14:07:29
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Skönt att jag inte är själv då. ler

2010-08-02 @ 14:25:41
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0