Mat till Ligan

När jag var i Skövde så fick jag en kasse mat från Specific som Lena fått på sitt jobb.
Självklart äter inte hennes katter det.
MÅNGA burkar är det.


Det var hälften kattungemat.


Och hälften bantingsfoder.


Så jag tänkte att om man blandar dom så blir det säkert normalfoder.
Jag har i dagsläget definitivt ingen som behöver banta.
Däremot så kan Oliver äta hur mycket han vill av kattungefodret.
Jag tror att vi får åka hem snart annars kommer han vara ett vandrande Norgeskelett inom kort.

Den här burken hittade jag på djuraffären i Skövde.


Det var hela 85gram i den här burken.


Men man blir ju vital av maten.
Det står ju här.


Och en himla snygg katt på utsidan.
PLUS att den kostade bara 5kr.


Normalpris var tydligen 16kr ?!
Tänk............
Jag ger i vanliga fall kissarna Mjauburkar som är på 980gram.
En sån burk tar slut på en dag cirka.
Den enormt räknekunniga kan ju räkna ut vad det blir i månadskostnad på 5katter om jag skulle köpa dom små burkarna.   hehe
Iallafall............. jag köpte ett par sådana burkar för att försöka muta ut Prinsen.
Han hade stuckit in under huset i Skövde.
Ville helt klart inte åka hem.
Mycket roligare att vara utekatt i Skövde.   *ler*
Där kröp jag runt och försökte få fram honom och funderade på hur i allasinadar det skulle gå till.
Sen visade det sig att han var inte därunder alls. ??!!!!!!!! 
*mutter*

Kommentarer
Postat av: Sanna Nikes och Pumas Matte

Har du tråkigt!!!!! Eller slut på material till bloggen skratt Var inte orolig, vi är där snart igen!!!



Puss o Kramizarrrrr

2010-07-24 @ 20:43:02
URL: http://jojosdjur.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Tråkigt ???!

Jag ????!!

Ooooooooonej

Har stegat upp stugan 23gånger.

Tömt vatten från lilla till stora tunnan och tillbaka igen 3gånger.

Kollat klockan 23gånger

Lagat mat till barn som ändå inte är hemma.

Mm mm mm

hrmf..............

Dessutom försökt få igång kaminen 3gånger utan resultat.

sur

2010-07-24 @ 20:49:34
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Få igång kaminen...?!!? Vilken planet är du på??

Här är 20+ och en luftfuktighet som gör att svetten rinner efter ryggen. Bara tanken på kamin gör att jag får värmelag.

2010-07-25 @ 17:46:37
Postat av: Inkan o Ligan

De e svinkallt !!!

19grader och Inkan fryser som en gris.

Sådeså !!

fnys

2010-07-25 @ 18:40:33
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0