MBT-skor Hur är det ?

HÄR kan ni läsa er till vad som sägs.

Men i min blogg får ni exklusivt från mig som användare hur det är.
Lite bakgrund
Dom är inte billiga.
MEN å andra sidan så är allt när det gäller pengar relativt.
Räkna ut vad ni lägger på kläder i övrigt, kattgrejjer som kanske inte ALLTID är nödvändigt *ler*, röker upp, dricker upp eller lägger på semester och dylikt.
Kanske kanske kan det vara värt det.

Mina kostade "bara" 1500kr. Det har varit erbjudande nu ett tag på dom.
Och merparten av mina Eccoskor har kostat en rejäl slant.
Marias jeans på JC för ett tag sedan kostade 500kr så ja, allt är relativt.

Jag var skitnervös när jag skulle börja använda dom.
Hade läst och hört om den jättejätteträningsvärk man kunde få.
SÅ, jag tog med mig skorna till jobbet och började använda dom där.
Satt merparten av första dagen och sa glatt till alla som lyssnade att
- Inte har jag fått nån träningsvärk inte.
Nåja, det är nog svårt att få efter 10 minuters användning.
*skratt*
Gick i strumplästen rätt mycket dom första dagarna.
Men det berodde inte på träningsvärk utan skavsår.
Fick REJÄL skavsår.
På båda hälarna dessutom.
Det tog ungefär 2veckor och rejäla skavsårsplåster för att bli av med dom.
Men efter det så gick det bra.
Jag har faktiskt INTE fått träningsvärk.
Alls
OCH, dom är helt underbara att gå i.
Väldigt väldigt underligt.
Jättesvårt att beskriva känslan av att man rullar fram på ett fartygsgolv med vatten under.
Men ungefär så.
Man MÅSTE tänka på att gå ordentligt.
Att sätta i hälen först och liksom RULLA fram.
Vilket är lite svårt i början,
Det är lätt att falla över i sitt vanliga gångmönster och då blir det lite hårt.
Men man lär sig snabbt och sen är det en fröjd att gå i dom.
Jag var faktiskt livrädd för att använda dom på grund av mina knän.
Jag har ju ledprotes i vänster knä och grav artros i höger.
Detta innebär att jag har ständig värk och skulle behöva operera även mitt andra knä vid tillfälle.
Jag var klart orolig för att få mer ont av dom här.
Men det har jag inte !!!
Såå häftigt faktsikt.
MEN, i vissa situtationer så är dom inte så bra.
För mig
När jag har extrem värk och varje steg känns som en kniv i knät då är det inte så bra.
Man kan helt klart inte halta i dom.
Men jag är ju dock inte normal när det gäller just knän så en "vanlig" människa har ju inte dom problemen som jag har.

När jag sedan för första gången gick i mina vanliga skor så blev det......................... platt.
Det kändes jättekonstigt och man längtade tillbaka till MBTdojjorna.

En liten nackdel är väl att dom är aningens klumpiga.
Är man högaklackarsko-människa så tror jag att man känner sig som en elefant i dessa.
Nu är jag ju långt ifrån högaklackar och kortkort så jag har inte dom problemen.  *ler glatt*

Summa summarum
Jag kan helt klart rekommendera dom !!!
Sorry Millan att det tog lite tid.



Kommentarer
Postat av: Millan

F-N trodde ju att du skulle sablar ner dem..blir ju dyrt ju

Millan

2010-07-03 @ 23:21:29
URL: http://www.arkestal.com
Postat av: Inkan o Ligan

ledsen

hehe

2010-07-04 @ 12:13:32
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0