Njuter trots allt

Sitter ute på altanen.
Prinsessan ligger på bänken bredvid mig.
Vitöra var här för en stund sedan och tog sig en bit mat och gick sen igen.
Kanske in till grannen och skrämmer livet ur Sanna när hon kissar.   *Fniss*
Tänk er att känna nåt hårigt som känns i baken när man sitter där och kissar.
Helt plötsligt så ÄR han bara där.
Helt ljudlös.
Bandit gick precis förbi.
Han tar sig en tripp in och äter och sen kommer han upp i mitt knä för lite gos innan han vandrar vidare i natten.




I skrivande stund kommer även Oliver för att ta sig en bit mat och sedan återigen försvinna i nattmörkret.
Var Prinsen är just nu vet jag faktiskt inte, men han dyker alltid upp för att göra mig sällskap till toan.
Syrsorna för serenad ute och det är riktigt varmt ikväll.
Fullständigt becksvart dock.
Det är verkligen Landet.
Mina fina ljuslyktor jag köpt gör sig fint på tomten och lyser dessutom upp min väg till toan.
Bredvid mig har jag tänt ett doftljus jag fått av Lillemor och bredvid där står en lampa som håller myggorna på behörigt avstånd.  Den fungerar hyfsat bra faktiskt.


Det är dessvärre en av dom allra sista riktigt varma kvällarna härute.
Snart åker jag in till stan igen.
Visserligen kommer jag få många härliga helger här under hösten.
Men semestern lider mot sitt slut.
Jag längtar hem.
Och ändå inte.
Livet hade varit fulländat om det alltid var såhär som ikväll.
Lagom varmt och skönt PLUS att det skulle finnas ett badkar.
Då skulle jag nu glida ner i det innan jag la mig att sova.
MEN, det får bli på söndagkväll igen.
Nu ska jag leta rätt på Prinsen och stänga in oss för natten.
Min "Prinsbebis" får inte vara ute på natten som Kungen får.   *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0