STACKARS Puman :-(

Hon blev stungen av geting idag.   :-(
Vi tror att det är jordgetingar, men det är lite osäkert.
Dom verkar iallafall vara i allians med getingar under taket på huset.
Husse skulle vara snäll mot Puman och promenerade med henne i sele och koppel utanför huset.
Och helt plötsligt så kom det getingar och svärmade runt henne.
En geting stack henne i tassen, men Husse jonglerade fint med henne och lyckades få bort dom andra ur hennes päls.
Heja Husse !  Duktig
Du räddade garanterat henne från att få fler stick.
Hon morrade argt och gjorde utfall mot mig när jag skulle undersöka hur det stod till med tassen.
Den damen har humör vill jag lova.
Visserligen hade hon säkert ont skruttan, men att hon brås på mor sin på alla håll och kanter går inte att förklara bort.
Nu är hon iallafall pigg och glad, även om det såklart gör lite ont.
Husse, Puma är hans ögonsten efter Puzzel, gör nu sitt bästa för att utrota dom elaka getingarna från Inål med omnejd.   *ler*

Ikväll har jag fått in 3 av 4katter.
Det är rekord i sommar.
Bara örat som är kvar ute bland "älgarna".
Maria säger älgar, fast det är faktiskt kor.  *ler*

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Marias ko-kunskaper är tydligen helt i klass med dina... ;o)))

2010-07-15 @ 12:49:11
Postat av: Inkan o Ligan

Jupps :-))))

2010-07-15 @ 18:49:15
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0