Jansson

Har ju gjort några inlägg när vi var i Skövde och hade det mysigt.
Ni som känner mig vet ju att jag älskar att bada, fika och njuta i största allmänhet.
Den optimala upplevelsen vore ju ett chokladSPA känner jag.
Nån som har nåt på lut ?
HÄR kan ni iallafall läsa om mysandet.

I Skövde finns även två katter.
Den ena är Vitöras flickvän, Skuttan.
Skuttan ville nu inte vara med på nån bild mer än som död.
Ja, det ser ut så på bilden så den vill jag inte lägga ut.
För det mesta är inte Skuttan hemma när jag och Ligan kommer men den här gången var hon det.
Förutom Vitöra så älskar dock inte Skuttan min Ligan.
Förstår inte hur man INTE kan älska Ligan liksom ???
Tror det har nåt att göra med att Bandit och Oliver och till viss del Tengel trängde in husfru Skuttan i et antal hörnor som hon inte kunde ta sig ur.
Efter det har hon skaffat sig Ligan-fobi och tyvärr är det en allvarlig och obotbar fobi.
SÅ, Ligan var hemma den här gången, väl passad av Lill-Matte Em.

Jansson, som också träffat Ligan, har inte lika allvarlig fobi som Skuttan, MEN han anser dock att Ligan kan hålla sig i 08a land.
Mister Jansson var en avlivningshotad kattunge som damp ner på Matte Lenas skrivbord en dag och intog hennes hjärta med stor frenesi.
Han har dock inte vunnit Skuttans hjärta.
Skuttan tycker att Jansson kan flytta till Ligan i Stockholm.
Nu skulle Jansson utan problem passa alldeles UTMÄRKT i Ligan, även om han inte fattar det själv.
Jag försökte ta kort på honom och det gick ju sååå bra.
Eller kanske inte.
Jansson är snabb som en iller.
Han har lite av Nikes beteende.
Han GÅR inte.
Någonsin
Jag tror ärligt talat inte han vet hur man gör.
Han springer som om elden vore lös.
Men ibland är han still och då försökte jag ta kort på honom.
Fast rätt sida var otroligt svår att få till.

- Snälla Jansson, vänd på dig nu är du bussig så jag får ta ett kort.


- Jaja...............


- Nu får du ta ett kort snabbt.
- Det här är min bästa sida.


Sen låg han så sött och sov i handfatet.
Men inte hann jag med där heller inte.


Sen åkte jag Vasaloppet i år när jag var i Skövde.
Det kändes bra iår måste jag säga.
Uppe aningens sent, vid kvart i åtta, men sen var det full fart.
Bra väder och schyssta spår.
Gott kaffe också under förmiddagen.
Vid tolv sådär var vi i mål.
Helt klart en bra Vasaloppsdag.
*ler*

Kommentarer
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Jansson är en fin kisse. Tänkte göra ett inlägg på Prinsens arbetsinlägg, men där fungerar inte gästboken...

Bor ju i Bostadsrättsförening och får ibland lite vassa kommentarer om mina katter från grannarna, eftersom katterna inte får komma längre ut än på balkongen.

Prinsens inlägg om att slita som en hund, bevisar att även som innekatt har man massor att göra och mycket stimulans.

Min senaste idé är att bygga agility bana - på balkongen.........

2010-03-18 @ 07:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0