En kort rapport

Vi har det kanon.
Det är varmt och solen tittar fram ibland.
I och för sig med betoning på ibland, men det är hyfsat varmt iallafall.
Ligan berättar:
Våra dagar består av att
Matte jobbar hårt, simmar och shoppar.
Det är livsfarligt att släppa iväg henne in till stora "staden" Norrtälje.
Hur hon än gör så lyckas hon göra av med pengar.
Men igår var hon SUR för hon fick ingen Caffe Latte.
Då får man hålla sig undan och gömma sig i skogen.
Idag har hon shoppat en microvågsugn på Ica Maxi plus ett par jättekonstiga skor som kallas MBT.
Ursäkta men hon ser ut som om hon vore full när hon går i dom däringa sakerna.
Men fick vi nåt ?????
Nopp !!!!????
SÅ, vi stackars stadskatter får hålla på att skaffa vår egen BARF så snart är mössen utrotade här i Inål.
Jo, en sak har vi iof fått.
En massa pelletssäckar till vår toa.
Bra Matte.
Alltid nåt.
Men hon var till Granngården och handlade och kom nästan hem med en sånhär också.
*suck* säger vi i Ligan.
Tänk så många klösträd man får för en såndär!!
Matte har som vanligt ett helt skruvstäd löst.


Utöver att shoppa har hon också bakat härute.
*mums*
Nåja, tycker inte vi i Ligan dårå utan Grannen.
Dom som jobbar och sliter medans Matte brukar slappa

Såhär ser det ut när man har bakat på Landet.
Kakan står bredvid hundskålen, (jo, den är Maine coon-skvätta-ur-vatten-säker) och bland trasiga tallrikar och en halv skog på trätrappan.
Hur diskbunken ser ut vill ni dock inte se.  *ler*
Det är iallfall Laaaaaaaaandet.


Ja, utöver vad Matte gör så trivs vi allihop.
Vi slappar, springer, klättrar i träd och sover.
Älskade Prinsen och Kungen, eller är det Bill och Bull.
*ler*
Fick just ett mess från Millan som undrade om Kungen krympt.
*skratt*
Jo, Prinsen väger nu hela 6.5kg och han är lååååång.
Så vad han kommer att stanna på vill Matte inte ens tänka på.
Några mysbilder på mina två älsklingar.
Detta är mobilbilder så ni får ha överseende.
Hinner inte med att lägga in dom andra just nu.










- Jag är farlig !

Kommentarer
Postat av: Sophia och katterma

Haha vad söta dom är.

6.5kg? Oj! Precis som min fullvuxna blandras pojke.

Och min 10 månaders ragdoll tös ligger på runt 5kg nu. :)



Vad fina dom är, dina katter!

2010-05-14 @ 21:33:55
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Millan

Åhh har du köpt MBT skor...rapport önskas pronto. Har nämligen börjat med nya stavar www.bungypump.se och dessa rekommenderar de att använda ihop med MBT skor. Tror dock att det blir GRYMT jobbigt, har kört 2,5 timmar med stavarna idag och jisses vad gäddhänget skriker, haha.

Krama gosemissarna

Millan

2010-05-14 @ 22:10:29
URL: http://www.arkestal.com
Postat av: Inkan o Ligan

Jag lovar att avge rapport.

Så fort jag kommit in till staden med asfalt och annat hårt och trevligt underlag.

Jag kommer slå ihjäl mig om jag ska testa dom härute i skogen. ler

2010-05-14 @ 23:08:46
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Det heter inte gäddhäng... det är muskler i vila!

2010-05-14 @ 23:34:12
Postat av: henrietta

Jag tror att vissa har det ganska bra :o))

2010-05-15 @ 09:38:01
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Dolores

Åh vad härligt med shopping i Norrtälje! Tips angående de nya skorna: om du tar några glas vin innan du tar på dem så jämnar det ut sig. skratt

Hoppas vi kan ses snart! (Jag är bättre nu).

Kram / Dolores

2010-05-15 @ 15:05:00
URL: http://dolorespyssel.blogspot.com/
Postat av: Dui och Deco

Ni verkar ha det underbart! Är det långa,smala djuret hemma på egen hand? Nosbuff

2010-05-15 @ 18:26:27
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Dui och Deco Japp, det långa smala djuret är hemma själv. ler

2010-05-15 @ 20:17:37
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0