Mina "ickevänner" och micro-Irish Coffee

Alltså, mina vänner är inte mina vänner längre.
*gråter*
Visst borde man kunna begära att ens vänner ställer upp för en i vått och torrt ???
Eller hur ?
Jo, jag visste att ni andra kände som jag.
Alltså är mina "vänner" mina "ickevänner".
*snyftar och hulkar*
Ska försöka förklara.
Men lätt är det inte.
Jag har en mängd beslut att ta ställning till just nu.
Och det är ju då man ska ha sina vänner.
Eller hur ?
Som säger exakt hur jag ska göra.
Inte speciellt svårt va ?!
MEN vill mina vänner säga att:
- Inkan gör så.
- Sen kan du göra så.
- Så blir det sådär.
- Och då när du gjort sådär så blir det såhär.
- Och när såhär har blivit nu, så kommer det att bli lätt och bra allting.
- Problem solved.
Hur enkelt som helst.
Eller hur.
Nä, mina vänner säger inte att om jag gör si så blir det så och Inkan behöver inte tänka alls.
Superbra.
Tycker jag alltså.  *skratt*
Nä, icke då.
ALLT jobbet måste jag göra.
ALLDELES själv.
*sur*
Det är alldeles för många saker att ta ställning till, beslut att ta och saker att göra.
SÅ, jag tar en micro-irish coffee istället.
*muttrar*
Glömde en sak.
Jag skulle behöva en miljon också om nån har en över.
Gärna ikväll, men det går bra på måndag också.
Tack tack !  :-)

Den här förpackningen fick jag en gång för otroligt lång tid sedan.
Det är rätt coolt.
Två muggar med klar Irish Coffee som man skulle sätta in i micron.
För ett antal helger sedan tog jag ut dessa till Landet.
Jag dricker så otroligt sällan, men härute är det mysigt att ta ett glas vin nån gång eller en öl.
Men när jag hade tagit ut den så glömde jag att det krävde micro.
Så typiskt mig.
*suck*
Men ikväll, i skuggan av mina "icke-vänner" *snyft hulk igen* *fniss* och med melodifestivalen på radion så kändes det bra med ett glas.
Tamlin ligger i soffan med mig och myser och i kaminen brinner brasan mysigt.
Nå, trots alla jobbiga saker (fast visst är det lite lite roligt också) (ler) så är det så mysigt härute.
Om ett halvår kommer jag skratta åt allt detta.
Troligen
Vad det lider ska jag försöka vara lite mindre kryptisk och förklara allt, men just nu går det tyvärr inte.
Skål
OCH kära älskade icke-vänner, tack för att ni orkar med mig med allt som händer just nu.








pst............... Den var riktigt god.   dst...............
Och Norges bidrag är helt ok.

Kommentarer
Postat av: Sanna Nikes och Pumas Matte

Kippis!!!!

2010-05-29 @ 22:48:22
URL: http://jojosdjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0