1:a Advent

Ja idag är det 1a advent.
Adventsstjärnorna är upphängda och adventsljusstaken står så fint i köket.
Väl fastsatt med kludd dock.  *ler*
Ute är det rejäl snöstorm och hela balkongen är full med massor med nysnö.
Imorse vaknade jag, för andra gången, av doften av nybryggt kaffe.
Nu har jag verkligen fått ordning på min underbara kaffebryggare.
Det har varit värt varenda svordom kan jag upplysa om.
Det enda jag behöver nu är någon som serverar det åt mig.  hehe
MEN, sålänge jag inte har det så får jag göra det själv.
Det är helt underbart ljuvligt gott med både nymalet och nybryggt kaffe på morgonen.
Jag NJUTER.
Stjärnan i vardagsrummet som sticker fram under gardinen,som har en katt hängandes i.


Under står Tomten, som är väldigt olysande.   :-(
Undrar varför ?! 
- Prinsen, har du nåt svar tro ??


I lilla sovrummet sitter Bandit under julstjärnan och tittar på småfåglar.


Under tiden jag försöker få Bandits uppmärksamhet så kommer radarparet Prinsen och Totte farande.


- Titta hit nu då Bandit så vi får en fin bild på dig.
Sådärja, under lite protest, men ändå.   :-))


- Titta på mig titta på mig istället Matte.
Linslusen Totte.


Ljusstaken i köket och Ior nere till vänster.


Här är mitt sovrumsfönster.
Ni anar all snö ute.


Här syns det dom stora mängderna snö som finns på katternas bäddar ute.
Lite katter i fönstret självklart tillsammans med adventsstjärnan.


Som ni ser har hittills ingen katt velat sitta på sina kära platser ute.
FAST, det kommer dom att göra snart.
Det vet jag.
Hittills har dom farit ut och in genom kattluckan som tossingar.


Snart ska jag tända det första adventsljuset under ordnade former.
Öppna ljus har vi inte i det här huset längre, om vi inte har 100% kontroll över det.

Ha en underbar 1a advent alla.
Kram

Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Så mysigt ni har det med stjärnor och ljusstakar. Är inte Ligan det minsta intresserad? Stationskattsmatte har slitit sitt hår över alla närgångna undersökningar som prylarna fått. Speciellt testet: Håller den för att falla i golvet? /Matte till Stationskatterna.

2010-11-28 @ 10:19:41
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Sol & Måne

Vad söta dom är radarparet :-)och vilken fin bild på Bandit. Syns ju tydligt att han är en samarbetsvillig katt i alla lägen ;-)

Trevlig Advent!

2010-11-28 @ 12:20:59
URL: http://zol-mone.blogspot.com/
Postat av: Malin

Å, vad fint du har gjort, jag MÅSTE ta tag i att julpynt, det blir ju så mysigt efteråt!

Härligt att kaffemaskinen äntligen fungerar :-)!!



Stora, varma kramar Malin

2010-11-28 @ 12:32:32
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Dui och Deco

Visst är det mysigt med stjärnor och ljusstakar men vi tycker att det räcker med vitt nu, kan komma lite mer till Lucia. Nosbuff

2010-11-28 @ 13:05:24
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: carina

Önskar dig en fin första advent oxå :)

Kramar

2010-11-28 @ 13:18:57
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

Radarparet Totte ióch Prinsen var det, ja. Say no more!!!!

Postat av: Inkan o Ligan

Findus, Isak och Rasmus Det här är det enda jag har och stjärnorna hänger ju i fönstret. Ljusstaken i fönstret bryr dom sig inte om.

Julgranen för 3år sen har ju en egen historia. hehe

Tack *Sol & Måne*

Jag gillar verkligen ljusen Malin

Dui och Deco Matte gillar snön även om hon har svårt att gå i eländet. Ligan är inte lika förtjust längre. Hela balkongen är ju full med vitt. :-(

Tack snälla carina

*Bezzie's och Magou's matte* Det är ingen ide att du försöker. Han SKA flytta.

2010-11-28 @ 18:58:14
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Anna.S

Vad mysigt ni har fått till det :)

2010-11-28 @ 20:09:54
URL: http://www.honeysuckles.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0