Det här inlägget skriver jag inte

eller
hur Inkan blir lurad av en maine coon
eller
hur Vitöra har mer hjärnceller än Inkan
eller
om det kan vara dax att sluta tro att Prinsen är en bebis
eller
ska Inkan börja med akvariefiskar igen.
Till och med Eddie har nu gått i ide.
Han orkade troligen inte med en korkad Inkan.  *ler*

Alltså, jag skrev i ett inlägg för nån dag sedan att jag svor över att jag släppte ut Vitöra.
MEN, i samma inlägg skrev jag "Prinsen är iof fortfarande ute, men det är lugnt"
Jaha?!
Inkan har totalt glömt hur Prinsen jagades i somras.
Hur han hade ett sjätte sinne när vi skulle iväg till stranden och gömde sig under huset.
Hur han, utan nån som helst problem, listade ut när vi ville ha in honom.
Både Millan och Marie har talat om vissa saker för mig.
Att jag ska sluta behandla Prinsen som en bebis.  Millan
Att han är oerhört intelligent. Millan
Att jag behandlar Nike med silkesvantar och att hon INTE gick sönder av en tillsägelse. Marie
Att det GÅR att fostra katter.  Marie
Katterna GÅR heller inte sönder av en tillsägelse Inkan. Marie

Vad hände nu då ?
Tja, när jag fått in Vitöra så lekte Prinsen kurragömma med mig.
Jag riktigt SÅG hur han satt och "skrattade" under huset, dit han flöööt in när jag kom.
Sen kikade han fram och "skrattade" igen.
På lagom avstånd från Matte så hon INTE skulle få tag i honom.
Alldeles alldeles utom räckhåll.
Matte varm, svettig och irriterad.
Tiden gick.
*suck*
Och jag som hade oroat mig i fem dagar hur jag skulle få in småvalparna.
Totte lurade jag in i buren med en korvbit och Sessan fångade jag när hon försökte gömma sig och ta stöd hos Oliver.  Allt som allt tog det max 10 minuter.

Men PRINSEN släpper jag glatt ut ?!
Nej, ni behöver INTE kommentera detta inlägget.
*mutter*

Här har ni ytterligare ett av Inkans genidrag.
Vi är i stugan.
Det är kallt.
Inkan tror att det är sommar och låter disken stå ute i baljan i vatten.
Diskar imorrn, tänker hon.
??

Imorrn !


Jodå, ibland HAR Vitöra en halv hjärncell mer än Inkan.

Nu ska jag jobba lite.

Kommentarer
Postat av: Marie

Lovar har inte alls läst skrattar mig blå

2010-11-09 @ 20:55:34
Postat av: Inkan o Ligan

Tack älskling.

VISSTE att jag kunde lite på dig.

Kram

2010-11-09 @ 21:22:02
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

"Fniss" vi fick så roliga bilder i huvudet.. men alla kom med hem i alla fall..Tröstbuff

2010-11-09 @ 21:29:02
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: mooch

Kan inte låta bli att asgarva låt den infrusna disken... det är ju också ett sätt att slippa diska... Undrar om jag kan tillämpa det här hemma så att diskmaskinen blir lagad något fortare... eller ska man gå över till papperstallrikar?

2010-11-09 @ 22:12:02
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Jag rekommenderar varmt papperstallrikar och plastbestick och färdiga microrätter.

Det kommer det bli nästa gång nämligen. :-))

2010-11-10 @ 06:57:25
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: carola

hahaha, du är då för härlig du.

Bilden på disken är ju hur bra som helst:)

Tack för ett morgonskratt..



Stor kram och hoppas din dag blir brr

2010-11-10 @ 08:43:02
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Therese Bergsmo

Du är så söt!!!

2010-11-10 @ 09:13:07
URL: http://bergsmo.bloggagratis.se
Postat av: Ulrica

hahahahahahaha

Du e för underbar :o)

2010-11-10 @ 10:44:47
URL: http://mammaulrica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0