Ljusbordet

Ja, dax att tända mitt fina ljusbord.
Har satt Gotlandslyktorna i fönstret.
Dom får inte plats på ljusbordet längre.
Dom gör sig dessutom bättre ensamma.
Tycker så mycket om dom.


Prinsen, alltid snäll och hjälpsam, satte sig i lådan där alla ljusen finns.
Matte är dock inte riktigt överens om det är "hjälp".  *ler*
Ljusen jag ska ha finns nämligen UNDER Prinsen.


Prinsen letar dock rätt på nåt åt Matte.
- Vänta vänta Matte, här hittar jag nåt åt dig.


- Här Matte, har du jättefint presentsnöre.


- Jag provbiter lite så vi vet att det är färskt och fint snöre.


MEN, Matte var inte alls imponerad över Prinsens hjälp.
Matte hötter med tassen och säger
- Farligt farligt.
- Kan fastna i tarmarna.
Och TAR helt enkelt snöret IFRÅN den hjälpsamma Prinsen ?!
- Hur KUNDE du Matte ??!!
- Jag är INTE glad på dig just nu.
- Bara så du vet.



Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Hahaha, han e för go den Prinsen :)



Så himla vackra lyktor,

Kram Lisbet

2010-11-20 @ 21:14:00
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Dino & Fläckis

Prinsens lookalike Dino älskar också presentsnören. Det får INTE ligga framme då är allt uppätet. Så om det ska ligga julklappar under granen får de vara snörlösa.. Sambon visste inte detta och en present med snöre fick stå framme. Ooops inget kvar av det. Blir ju nervös för kissens tarmar. Inga snören i detta hus utan hård bevakning.

2010-11-22 @ 22:52:19
URL: http://www.kattnosar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0