Lycklig Glad Nöjd - Kungens Dag är över

Min älskling
Min Kung
Nu gråter jag en skvätt.
För min underbara kisse som nu till slut kommer få vila från detta.
Du var så duktig älskade gubben.
Det har varit en otroligt intensiv dag.
1000 tack snälla underbara Linda för din hjälp, ditt goa sällskap och allt du gjort för mig idag.
Det har betytt jättemycket.
Sprungit och hållt koll på nummer, köpt kaffe, dricka mm mm.
1000 tack Borrmannen med familj, Marianne och Erica som kom idag och delade min och Kungens stora dag med mig.

Jag vill ge ett extra stort tack till "mina" Norrmän som jag fick förmånen att lära känna den här helgen.
SÅ trevligt.

Jag vet att det kommer bilder från både Marianne och Erica.
Under tiden får ni hålla tillgodo med min värdelösa mobilkamera.
Att ställa tre katter OCH dessutom fota ingick definitivt inte i min plan idag.

Vitöra i sin guldklädda bur.


Bandit under puffen som jag fick av "mina" norrmän till PUZZEL, men Puzzlan snodde Bandits svarta puff så Bandit la sig istället UNDER den blå puffen.    *ler*


Tittut


Vitöra, som hade fått med sig min blå väst som han oftas ligger under, kom fram en stund när jag hade köpt Carstens myntamöss och både lekte lite med dom och gosade en stund.
Ja, gosade gjorde han med mig.   *ler*




Drottningen min Drottning
Ja,det gick bra med Puzzlan idag.
Liite grinig var hon, men uppförde sig helt okej.
Jag har inte alls lyckats med badningen, det vet jag.
Av den orsaken blev det ingen nominering.
Det är helt okej.
Det kommer att komma en riktigt Drottninglik bild från Marianne vad det lider.
Väl i buren så vräkte hon sig som vanligt.


Puzzlan fick sitt cert självklart.


Här är den söta puffen jag fick av norrmännen som tack för att jag skjutsade dom till och från Arlanda.


Den här skylten fick jag dessutom.
Den ligger på mitt vardagsrumsbord så bilden är inte jätterättvisande.
Men den är kanonfin och jag blev jätteglad över den.


Bandit - Ja, dom var 4 i klassen och idag lärde jag mig vad domarna gör i urvalet för att ta fram bästa huskatt.
1  Dom ska vara rena
2 Dom ska vara hela - ler alltså, inte ha sår eller något sånt
3 Till slut vinner den som är gosigast och keligast.
Bandit kom 4 av 4.    *ler*
Han tyckte att det var läskigt förra gången också (för 3år sedan) men charmade domaren Kriistina Rautio och var jättekelig på domarbordet och blev då nominerad.
Idag ville han bara bort och tyckte inte alls om det.
SÅ, han kommer att slippa i fortsättningen.

Puzzel, ja jag kommer att fortsätta ställa henne, bara jag får fason på hennes päls.
Dock inte med den frenesin jag ställt tidigare.
Utan det kommer bli
Köpte ett nytt schampoo idag.    *skratt*
MEN, jag har också bestämt mig för att jag ska göra forgive and forget.
Med hennes uppfödare.
Jag fyller 50 om 4månader och det är dags att växa upp och mogna.   *ler*
Eller så är det i linje med den process jag just nu går igenom.
Nog om det och tillbaka till min älskade Kung.

Läs slutet på Vitöras bedöming.
Visst är det bara sååå sött.
En miljon tack Maud.


Här är till slut hans HP-rosett.
Först lite suddig på buren.


Och sen aningens skarpare på golvet hemma.
Det är lite julfärger på rosetten längst upp.


Väl hemma igen.
Vitöra hoppade ner i stora Icabagen ett tag.
Jag köpte 10 extra myntamöss som låg där och det kände han.


Efter det har jag inte sett röken av honom.
Jag TROR att han ligger ute på balkongen och sover.
Nån annan placerade sig dock gladeligen i den blå nya puffen.    *ler*


Bandit tyckte det var kanon att vara hemma igen och började genast leka med myntamössen.


Oliver - knaskatten, satte sig också i Ica-bagen.
Det var RIKTIGT bra myntamöss den här gången.
Nu ligger dom i frysen och väntar på att få lekas med.


Nu är jag jättetrött.
Var uppe redan halv fem imorse.
Men jag är otroligt nöjd och glad över dagen.
Jag önskar att min älskade Marie hade orkat vara med oss, men jag har full förståelse för att du inte var det vännen.  
Återigen, tack alla och en stor Kram ! 

Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Så trevligt du verkat haft det, om än lite stressigt:) Grattis till de fina resultaten,



Kram Lisbet

2010-11-14 @ 21:44:03
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Hade tänkt åka och titta på utställningen och hålla tummarna för dig o katterna men en helt "underbar" migrän satte stopp för det. Men du och katterna klarade er ju alldeles utmärkt utan mig o mina tummar. Stort grattis!

2010-11-14 @ 21:56:26
Postat av: carina

Grattis grattis!

Kram och ha en fin dag!

2010-11-15 @ 08:30:10
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Malin

hehe jag antar att du syftar på det jag skrev om dessa familjer som verkar ha oändligt många barn?

Jo så är det nog också, tyvärr.. :/

Det är ju inte meningen att barnen ska ta hand om sina syskon tycker jag, då tappar man lite av sin egen barndom för det är ett för stort ansvar.. :/

Men beundran ligger nog mer för mig i hur de ORKAR gå gravida 8-15gånger, hela graviditeter, föda fram barnet och ändå hinna med hem och hus.. o barn i bästa fall..

Jag syftade mycket på den familjen i familjen annorlunda som bor i Märsta, de väntar sitt 11.e barn! Det är helt absurt och galet.. är man inte nöjd med 10?

och hur ORKAR man?

Jag tycker ju att 2 barn kan kännas som 20st... ;)



Hoppas allt e bra med dig!! :)

Och grattis till utställningsresultaten =)

2010-11-15 @ 09:30:44
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Linda

Tack själv för en mycket trevlig dsag vännen!

Kram

2010-11-15 @ 10:09:19
Postat av: Marie

Är så ledsen att jag inte klarade av att komma! Men är överlycklig över att du ställt honom så fint och att det gått så bra hela långa vägen!

Nu får "mammas bebis" välförtjänad semester samt att även matte får lika välförtjänt semester från utställningarna.

Ser fram emot flera bilder från Kungens stora dag!

2010-11-15 @ 10:51:13
Postat av: Inkan o Ligan

Vi saknade dig, eller tja, JAG saknade dig.

Kram

2010-11-15 @ 16:13:46
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Verkar ha varit en häftig dag! Jättefin rosett! Underbara är de alla "små" liven. Nosbuff

2010-11-15 @ 16:59:10
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Max & Måns

Bra jobbat både 2 och 4 benta!

Grattis till rosetterna!

2010-11-15 @ 23:01:26
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: ♥ L A I L A ♥

Nawh vad söt :)

2010-11-16 @ 12:45:52
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Anna & Nova

Grattis till de fina rosetterna :) Ni verkar ha haft en rolig dag :)

Myntamöss måste jag köpa till min lilla :)



Såg att du hade köpt massa gott kaffae, snacka om jag är avis eller hihi.



Kramar

2010-11-16 @ 13:04:05
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Gunilla och Frasse

Mjau, så stolt du måste vara över dina stiliga och snälla utställningsMissar! Kommentaren om "mammas pojke" är ju alldeles underbar :-)

Vi undrar om domarna har synpunkter på vikten, får man vara lite trind? :-)

Kramar och tassklappar

2010-11-16 @ 14:02:48
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Tack för alla snälla kommentarer om min fina Kung och Drottningen och Bandit.

Jo, lite "trivselvikt" får man ha, men inte vara tjock. Det gäller både husisar och rasisar.

Domarna kan säga lite olika som "good kitchen at home" bland annat.

För mesta är dom rätt snälla om inte katten är smällfet, fast det har jag aldrig sett någon.

2010-11-16 @ 14:06:08
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: ✫Annmi

**Grattis**

2010-11-16 @ 15:12:08
URL: http://www.annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Ninnie Det hade varit jättetrevligt att träffa dig, men det får bli en annan gång.

Kram

2010-11-16 @ 15:49:38
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0