Myspys sista dagen på Landet + En pistol

Vaknade klockan sju imorse och var pigg ?!
SÅ, jag bestämde mig för att inte försöka somna om, vilket jag nog kunnat tvinga mig till, utan att vakna helt enkelt.
En orsak till mitt tidiga vaknande är nog Bandits fel.
Han har lärt sig att hoppa upp på mig på morgonen och trampa runt, så får han gå ut.
Men deras morgnar stämmer inte riktigt överens med vad jag anser är morgon.
Klockan fem eller sex är inte morgon.
Jag har inte småbarn längre !!
Eller jo, de är väl det jag har.   *ler*
Sen ska man ju skutta upp och ner i sängen för att öppna dörren för missar som ska ut och in.
Ingen butler har ännu hört av sig dessvärre.
Jag har faktiskt funderat på att be min hyresvärdinna att få sätta in en kattlucka i dörren, men just nu är jag glad att jag INTE har nån.
Det visade sig nämligen hemma att Totte nu lärt sig att gå i den.
Duktig kisse

Nå, jag gick ut på DASS (se va duktig jag är Skat-Ann) och sen in och borstade tänderrna.
Satte på vattenkokaren för att fixa kaffe och sen tände jag i kaminen.
Alla dom stora missarna är ute och dom små har lekt rejs nu i flera timmar så nu la dom sig just för att sova.
Men innan dess så hade dom jättekul i hyllan och vedlåren plus att kaminen som lät och sprätte var jätteintressant tyckte Totte.
Nu ligger jag nedbäddad i sängen/ soffan igen med dator, en het kopp kaffe och en sprakande brasa.
Livet är underbart !

Totte tittar och lyssnar med spänning på kaminen.




Söta Sessan har placerat sig själv i vedlåren, som iof är en ful plastback. 
Hon gör sig fint däri.


Sen har jag fått en pistol.
Här är den.


Den blåser luft så jag kan få fyr på kaminen.
Jag älskar att elda, men är fullständigt värdelös på att få eld.
Hittills har jag använt tändvätska.
Min andra bofasta granne höll på att få spelet när han såg mig.
Jaja................ jag ÄR ingen scout.
Nu använder jag tändkuddar och den här blåsmojängen.
Lyckas inte alltid iallafall, men med envishet och fler tändkuddar brukar det gå till slut.

Ute är det gnistrande kallt och det är så mysigt att ligga här en stund.
Snart är det dax att bege sig hemåt och jag längtar redan tillbaka.
FAST, jag behöver nog duscha och tvätta håret nu om inte annat.
Man står inte ute i minusgrader och tvättar sig och inne fungerar knappt.
Tur det finns simhall i Norrtälje när man nu orkar masa sig dit.
Men det fungerar med barntvättlappar också.
Jag har ju inte lyckats masa mig härifrån en enda gång juh.   *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0