Vad har ni i er frys ?

Hos Ligan är det lite blandat.
Först har Matte och Lill-Matte en liten frys plus kylskåp.
Men sen har Ligan en alldeles egen frys också.
Mycket större än Mattes dessutom.
I den stora frysen förvaras lite av varje typ.
Här är ett axplock av vad som kan finnas där.
Ja, Ligan protesterar faktiskt mot detta MEN det är såhär att Matte ibland har fullt i sin lilla lilla frys och då lånar Ligans stora stora fina frys.
Ligan använder dessutom den stora fina frysen som matbord.
Smart va ?
Här har det halkat ner ett paket plättar. Dom är INTE till Ligan, mer till Lill-Matte.


Sen har det även ramlat ner en ostkaka där.
Den är nog däremot Mattes.  Matte älskar ostkaka och nu väntar den på henne tills hon gått ner i vikt och får äta ostkaka och inte bara "smarriga" soppor.   *ler*


I den här plastpåsen ligger det en citronkaka och väntar på att Matte ska få fikabesök.
Under den ligger det även en ännu smarrigare KladdKaka á la Inkan Special.
"worth dying for" säger dom som ätit den.


Här ser ni några bitar som raskt försvann i söndags när Marianne var över på fikabesök.


Sen består frysen självklart av infrusna färgglada myntamöss.
Dom som vet säger att dom håller sig bättre i frysen, så då la Matte dom där.


Här ser ni det bästa av allt enligt Ligan.
Bjärefågels kycklinghalsar.
Mja, kycklinglever från Bjärefågel är NÄSTAN snäppet godare.
När Ligans frys är full finns det över 10 stora flak med kycklinghalsar och minst 4 flak av kycklinglever.
*mums*


Ja, sen har Eddie en liten hörna av Ligans frys också.
Däri ligger hans goda möss som Matte tar fram och tinar när han är hungrig.
Fast just nu har han gått i dvala.


När Matte bodde i radhuset förut och hade hund så hade hon en stor frys.
Längst ner i den frysen hade barnen stränga order att inte öppna när dom hade kompisar på besök.
Kompisar, fast även stora vuxna människor beter sig så underligt ibland när dom ser vissa saker.
För där förvarade Matte Ligans vovves rådjursklövar, oxblod och annat smarrigt man kan använda när man ska träna viltspår eller bara är lite hungrig.     hihi
Matte lovar också att kakor och möss och annat är ordentligt åtskiljt.

Här är en bild på Mattes fina tatuering på underarmen som hon är så stolt över plus det fina armbandet.
Köpt så att en del pengar går till bröstcancerforskningen.
På den lilla plattan står det "Wish".
Tatueringen är gjord på Camden Market i London.


Vad har ni i era frysar ?

Kommentarer
Postat av: Bezzie's och Magou's matte

I mattes frys finns det räkor!!!!!!!!!!!! Godis är det. Magous lammkött ska däremot serveras färskt. Carina i djurfoderaffären säger att matte ska servera högrev för det är mer jobb med, men Magou föredrar lammfilé.

Matte hälsar att ostkaka med hallonsylt är en högtidsstund - men det är cirka 10 kg kvar dit!

Har du provat Carinas kattmyntatrianglar?? Mina två känner lukten redan i farstun när jag är på väg in i lägenheten - de rånar handväskan!

Postat av: Inkan o Ligan

Åh men det måste jag prova.

Myntamössen alltså.

Magou är nog bortskämd. ler

2010-11-24 @ 22:36:05
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: madde

godmorgon

hos oss har vi 2 frysar. en ill tvåbentingar och en till 4bentingar. i "hundfrysen" finns inte bara barf-foder utan oxå många förpackningar med nötblod och en hel låda full med rådjursklövar att ha till viltspårsträning! min sötnos ät nämligen svensk viltspårchampion!! han är 1 av 2 i sin ras att inneha denna fina titel. vi tränar svenskt norskt och finsk viltspå.... men nu när det är snö blir det inga viltspår endast personspår..



vi ses väl i husby ikväll?!

2010-11-25 @ 06:02:39
Postat av: Malin

Just nu så har vi nästan bara en massa matlådor i frysen, p.g.a att jag är så himla duktig ;-) att få maten att räcka till fler än oss tre plus matlåda dagen efter. MEN, där finns även lite oxfilé som maken var tokig nog att köpa häromdagen, "den vr ju SÅ billig" och det vill jag tillaga! Tjocka tornedous med rösti och kantarellsås t.e.x...mums!

2010-11-25 @ 07:30:31
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Ninnie

I frysen brukar jag hitta bil- o dörrnycklarna när jag letat på alla andra ställen utan resultat. Kanske borde börja letandet där... På den tiden jag rökte brukade det var någon tokig f*n (för inte kunde det väl vara jag?) som lade cigaretterna där ibland.

2010-11-25 @ 11:48:17
Postat av: Anna & Nova

Jag skulle trivas hos er, massa gott i frysen ju :( Människomaten alltså ;)

Fin tatuering, är det kinesiskt tecken? Vad betyder det? jag har fem taueringar fast några av dem behöver fyllas i.



kramar

2010-11-25 @ 15:15:01
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Jag hoppas vädret och SJ står mig bi Madde. ler

2010-11-25 @ 16:18:10
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kim

Visst blir man arg! Varför behandla oskyldiga djur så? :( Testa att göra den nyttiga ostkakan som finns med under LCHF recept i min blogg vet jag. :)

2010-11-25 @ 20:39:40
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0