TrillingLigan blir DuoLigan

Nu är klockan snart halv åtta. Ute börjar det ljusna så smått. Själv har jag varit uppe sen 5ca.
Alla katterna vaknade glatt och tyckte att mat var en bra ide.
Man ska SOVA när man FÅR, inte vara uppe med Matte, men men.
Nu sitter jag på tåget till Söderhamn sedan en timme tillbaka.
Hemma ikväll igen.


Igårkväll åkte jag och Prinsen för att lämna av liten Svartenbrandt till Fia, Millans dotter.
Fia bor i TRÅNGSUND.
Bara så ni vet vart ni kan hälsa på sedan när ni ska köpa liten-stor Svartenbrandt.
Det är jätteenkelt att hitta dit.
Liiiiiiiiiiiiiite svårare att hitta därifrån dock.  :-)
Nå, Prinsen studsade glatt in i Fias lilla, men urmysiga lägenhet.
I köket fanns ju torrisar.
*mums*
Jag hade nämligen svultit Trillingarna för att lättare få fatt i Svarten och eftersom Prinsen befann sig i hallen han med, fick även han svälta lite. 
Ställde buren med Svartenbrandt i Fias säng och plockade ut honom.
Tog honom sedan till lådan för att visa var den var.
Han försvann sen in under badkaret och pep lite ynkligt.
Mattes hjärta blödde lite där.
Han kom dock fram lite senare och nosade omkring.
Nu är ju Tant Millan LÄSKIG, så han tog sin tillflykt under badkaret igen.
PRINSEN, som inte älskar att åka bil eller nåt, tog SIN tillflykt under Fias säng.
Där la han sig sen för att softa när jag skulle åka.
Han kunde helt klart tänka sig att bo där med Svarten.
Herregud, inte kunde jag väl lämna stackars Svarten alldeles ensam ??!
Nej, snälla Prinsen kunde stanna och göra honom sällskap.
Till slut fick Fia krypa under sängen, hon fastnade nästan stackarn, och försöka jaga ut Prinsen därifrån för att jag skulle få med honom.
Ut kom han INTE frivilligt.
Inte ens blötmat kunde locka ut honom.
*suck*
Jag är helt övertygad om att det kommer gå kanon.
Ser fram mot bilder vad det lider och självklart rapport.

Lika bra jag avslutar med hemresan.
Vet att det kommer en kommentar om det.
När jag skulle hem så satte jag på min GPS.
Det finns ju en så fin knapp där det står "HEM" som man kan trycka på.
Det gjorde jag.
Sen körde jag efter Millan.
Millan bor INTE norr om stan.
Millan bor typ i närheten av dotter Fia i Trångsund.
Typ Hanine eller nåt.  *skratt*
Att köra efter Millan var alltså en rätt dålig ide.
När jag kört runt i en rondell ett varv så vaknade till och med jag upp.
- Här ska jag ju inte åka ??!!
- Varför gör jag det ??
Millan stannade
Jag stannade
Jag vek mig av skratt och Millan fick återigen sina farhågor besannade.
Inkan kan man inte släppa ut själv utan guidning.

Men alltså, betänk.
Inkan åkte ÄNDA ner till Schweiz aaaaaaaalldeles ensam.
och HITTADE.
Konstigt va ??
*skratt*
Resan bjöd dock på en hel del lustigheter.
MEN, det är inte plats för det här.
Erica, om du läser, jag var ett stenkast ifrån dig igårkväll.

Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Säkert du tryckte på HEM på gps'en? Hihi,

min väninna brukar säga att

-det gör inget, man får se så mycket fin natur när man åker med dig ;)



KRAM Lisbet



ps. det är ju bara du själv som vet hur många "rundor" du tog på vägen till WW ler ds



2010-10-14 @ 10:04:11
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Erica

Vad roligt att Svartenbrandt blivit (tillfällig) Trångsundsbo! :) Ja till den metropolen ska man helt klart åka oftare. Jag hoppas jag kan flytta dit hem jag med snart, och sen vill jag INTE ha några mer stambyten eller fuktskador mer!



Och vad gäller att hitta härifrån så är det ju jättelätt att hitta just NORRUT, det är när man ska åt Haningehållet man får börja köra vilse. :)

2010-10-14 @ 11:17:09
URL: http://www.cheeserica.com
Postat av: Malin

Magnus har "tjatat" i flera år nu att vi MÅSTE ha en Gps medans jag tycker att det har man ju klarat sig utan innan så det känns onödigt. Nu kan jag ju lägga till att man kan åka vilse ändå, trots Gps ;-)

Kram

2010-10-15 @ 07:33:57
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Inkan Ligan o Trillingarna

Jupps det kan man.

Typ 3timmars omväg om man ska till Skövde till exempel. :-))))))))))

2010-10-15 @ 08:48:39
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0