Herr Molger nummer 3 o lilla Look-A-Like

Är nu inköpt.
Herr Molger ligger som gjuten i min bil.


Herr Molger nummer 3 mellanlandade först i köket.
Prinsen var raskt där och inspekterade och provlåg.


- Matte, den är fortfarande lika liten.
- När ska du köpa en större ?
- Förstår inte för du sa att jag skulle få det bättre ?!


Prinsen demonstrerar hur liten den är.
- Titta Matte, jag måste ta stöd med tassen för att inte ramla av.
- Igår gjorde jag ju det.
- Ramlade av alltså.
- Du såg ju det själv.


Trillingarna var ju tvungna att provsitta den också.
Dom hade inte några direkta åsikter om storleken dock.


Nu står både Herr Molger nummer 3 och nummer 2 på balkongen.
Jag är riktigt nöjd. Hoppas kissarna blir det också.


MEN, för att jag inte ska få skäll av en viss läsare, *ler* så har jag nu lagt dit fina sköna skinn så dom inte får liggsår eller liknande.


Nu är vänster sida av balkongen klar. Klösträdet som står längst in kommer vad det lider att bytas ut. Men än sålänge får den stå kvar. Kissarna älskar att ligga i den. Kanske, när den en vacker dag går sönder, att jag köper en Molger till och ställer där. ELLER, om det räcker med två Herr Molger i det hörnet. Jag måste ju få plats själv ibland också.
På höger sida står ett urfult klösträd. Jag har oftast en handduk över. Trillingarna älskar att gömma sig därunder, men även dom stora ligger där ibland när jag far runt med snabeldraken och bråkar.
Speciellt snyggt är det iof inte, men den hörnan är en stor favvo.
Vill dock inte ha nåt stort där.  Får se vad jag gör när DEN går sönder.
Jag måste ändå säga att jag är imponerad över att dom två klösträden fortfarande håller.
Dom har stått ute i ur och skur i över 2år.


Sådärja, nu har Prinsen intagit HELA utrymmet längst upp.


Goa älskade så underbart snälla och ljuvliga Prinsen.
Som tar så väl hand om Trillingarna och är så snäll mot allt och alla.


Här är Prinsen och Totte.
Dit Prinsen, går dit går Totte.
Där Prinsen ligger, där ligger Totte.
Dit Prinsen tittar, dit tittar Totte.

Kommentarer
Postat av: Skat-Ann

Hemskans tur att de har något mjuka att ligga på. KO hande nog jamat ett och annat annars :)

2010-09-25 @ 18:04:53
URL: http://skat-ann.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Så fiffigt att göra en dubbel-Molger. Det är så skönt när man kan sträcka ut sig ordentligt! Så otroligt fina de är, Totte och Prinsen, där de ligger bredvid varandra. Syns tydligt vem som är Tottes idol! Kurr och burr.

2010-09-26 @ 09:09:00
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Anna & Nova

Så fint katterna har fått på balkongen :) Där trivs de nog, kan ligga och spana :)



Jag har fått hem min lilla Smulan igår :) Hon är rädd för Nova fortfarande men är Nova ute så kommer hon fram och leker :) Antar att det tar några dagar innan hon vänjer sig vid Nova.



Kramisar

2010-09-26 @ 10:02:38
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Lisbet Lindell

Så kanon med dubbelMolgern, vad gör man inte för katterna;)

Prinsen och Totte är ju bara helt underbara:)



Kram Lisbet

2010-09-26 @ 15:42:38
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Erica

Ser kanonfint ut det där! Ska se till att inte visa mina katter bilderna dock, då kanske de går ut i strejk tills de också får en större hylla. Och DET går ju inte för då måste jag slänga ut lite blommor... hmmmm

2010-09-26 @ 20:10:52
URL: http://www.cheeserica.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0