Klassresa Gotland

18 13 och 14åringar.
Jag överlevde   *ler*
När vi stannade för att handla fanns där en djuraffär.
*ler*
Det gäller att ha koll.


Sen kom vi fram till Bygdegården vi skulle bo i och vad fanns på toan där om inte...............




Vi var på studiebesök på ett kalkstensbruk. Jätteintressant.
Den här skylten tycker jag var lite rolig.


Efter föreläsningen fick vi åka tåg till kalkstensbrottet som låg 2km bort.
Den här dagen stod det som spön i backen när vi gick upp men slutade när vi skulle åka tåget.


Sen åkte vi till Blå Lagunen för att bada. Det blåste halv storm och var svinkallt i luften men kanonskönt i vattnet.


På eftermiddagen besökte vi Cementa. Det är ett av världens modernaste bruk.


Vi fick åka både ner till själva gruvan och sen 100meter upp i luften.
Riktigt häftigt var det.


Här ser man gruvan en bit bort.


Det fanns även en katt i fabriken, men den var så rädd så jag fick inte komma nära den.




Fabriken uppifrån


Sen åkte vi vidare till Fårö och grillade.
Det hade regnat till och från precis hela eftermiddagen, men just den här stunden så höll det upp och solen tittade till och med fram. Visserligen blåste det nåt fruktansvärt men vi kunde grilla iallafall.


Sent sent sen åkte vi till en underbar strand där kidsen badade.
Det var sååååååååååå kallt i luften så jag hade behövt en vinterjacka.
Jag badade INTE.


Sista dagen hade vi några timmar i Visby.
Här serverades frulle hela dagen.
Tyckte jag var lite kul.


Det sista jag gjorde var att äta en glass.
Dom har 140smaker i den här affären och en hel del som dom gör själva.
*mums* men ett helvete att välja.
Till slut tog jag iallafall Tiramisu, chokladpralinsmak och saffran.


Så, väl hemma igen och en säng med lakan och ett badkar med varmt vatten.
Vi har haft det bra även om vädret inte varit med oss.
Jag är fullständigt stelfrusen, har ett rejält blåmärke på ena skinkan och ett ännu större plus en jättebula på ena benet.  En sömnbrist som heter duga och en hel del smutskläder.
MEN
Till nästa år har jag säkert glömt bort hur det var och åker med igen.    *ler*
Det ÄR dock kul att se kidsen i en annan situation än i klassrummet.

Kommentarer
Postat av: Malin

Kan tänka mig att det är sköööönt att vara hemma! Läckert det låter med lagunen, såg jättefint ut! Sen måste jag säga att jag oxå tyckte frukostpaketet var läckert, dessutom hela dagen, smart idé. Dyr med säkert god frukost...

Kram Malin

2010-09-18 @ 11:49:05
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Kim

Gotland är så mysigt! Och det är livsfarligt i det där glasscafét, svårt att välja. :p



Som tur är har såret läkt ihop fint, är torrt och han kliar inte upp det. :)



Karlar kan vara hopplösa ibland. ;)

2010-09-19 @ 10:29:25
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Anna & Nova

Åh har du varit på Gotland :) Skulle med vilja åka dit :)

Gott att få bada i blå lagunen, (inte alls avis jag). Fårö skall ju vara jättevackert säger de som har varit där :)



Kramar

2010-09-19 @ 11:29:49
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Lisbet Lindell

Trotr en massa "tönnåringar" ler så verkar du haft fina dagar.



Kram Lisbet

2010-09-19 @ 13:56:02
URL: http://bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Emma

Tycker du har en jättefin blogg och har en fråga. :)

Våran klass ska åka på klassresa men har ingen aning om vart vi ska åka. Så jag kollar runt lite nu om vilka resmål som finns och vad det kostar o.s.v.

Så jag undrar hur mycket kostade hela resan för er? Och hur många var ni då?



MVH Emma :)

2010-11-10 @ 22:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0