PåskDagen

En härlig och underbar dag.
Bästaste Anna och Ida kom över idag.
Vi grillade, gick på promenad, åt kladdkaka och citron&lime kaka med vispgrädde och bara njöt.
Solen visade sig från sin bästa sida idag och det var riktigt riktigt varmt och skönt.
Liten Ida överlevde dagen med läskiga Tant Ingrid.
Prinsen höll sig dock rejält borta.
I flera flera timmar mitt på dagen så var det totalt kattfritt.
Det visade sig att Vitöra och Prinsen låg högst upp i våningssängen.
Princessan låg i sin skinnkorg inne och sov.
Bandit däremot kom efter lång tid inifrån skogen, där han troligen legat och sovit.
Normalt sett brukar det vara Vitöra som är försvunnen i timmavis och även Oliver förut, men inte Bandit.

Princessan har varit ute och provat parasollet idag.
Hon ser först lite misstänksam och aningens missnöjd ut.
- Matte, det är ju trasigt ?!

- Ja, ledsen älskling.
- Det gick liksom sönder i vintras när jag glömde att ta in det.
- Matte skäms


Killarna kommer och hjälper till och inspekterar det.
- Puzzel, det blir nog bra ska du se och om det inte fungerar så kommer Matte köpa ett  nytt parasoll till dig.
- Det ska vi se till.

- Jahaja
- Tur att du har så fina brorsor Puzzel som kan lova sånt åt dig.


Till slut så gick Princessan iallafall in under parasollet och provlåg där en stund.
Tydligen för stunden blidkad.


På ena sidan på stigen upp till stugan finns en sten tja, typ grunka.
Perfekt passform för Bandits bak tyckte han tydligen.






Så, nu hade han poserat klart tyckte han och skuttade ner.


Det är inte bara vedförrådet som rasat in i vinter.
Även det tillfälligt byggda "garaget" har ramlat ihop.
Det är helt enkelt en träställning med en presenning fastspikad på.
Min hyresvärdinnas bil stod därunder förut.
Nu kommer ingenting att stå där alls.
Däremot har det bildats en liten swimmingpool där med vatten.
Färskt gott vatten att dricka tyckte Prinsen.


Efter en ansträngande dag i solen med god mat, trevligt sällskap och att underhålla Liten Ida (det är jobbigt att glatt vifta och tjoa plus hålla i ett parasoll för att hålla Liten Ida på gott humör under blöjbytesproceduren) sitter jag nu med en Irish coffe som jag egenhändigt gjort.   *stolt*
Shit vad jag dricker ?!


Idag var det Bandits tur att mysa i knät med Matte, vilket han gjorde med stor bravur.


Det ska faktiskt bli rätt skönt att komma hem imorrn.
Ska ta en rejäl dusch bland det första jag gör.
Några dagar framöver kommer det bli "Operation plocka fästing" på kissarna.
Bläääääääääääääääää
Sen är det att jobba i fyra dagar, nåja tre och en halv kanske och sen tillbaka hit igen till helgen.
Kort trevlig arbetsvecka helt klart.
Inatt sov jag dåligt för Prinsen var ute alldeles för länge, men det är hopplöst att få in honom om han själv inte vill.  Är livrädd att det ska dyka upp en varg eller älg eller lejon och äta upp min "lilla" bebis.   *ler*
Har läst ut några böcker och nu ska jag börja på en ny.
Bilder på Liten Ida och goaste Anna kommer när jag sorterat dom.
Ha ett underbart slut på PåskDagen.

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Ni verkar ha det fankattiskt! Njut du av din Irish den är säkert välbehövlig, det blir ju lite svalt framåt kvällen. Nosbuff

2011-04-24 @ 21:12:02
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Henrietta

Det ser ut som ni haft en underbar påsk!



Sköt om dig!



Kram

Henrietta

2011-04-25 @ 09:19:29
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Du kan nog stryka älg från Äta Katt-listan... jag tror att de är vegetarianer.

2011-04-25 @ 10:13:07
Postat av: Inkan o Ligan

Dui och Deco och Henrietta Vi har haft det underbart.

Tack Ninnie Då vet jag. skratt

2011-04-25 @ 10:17:16
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0