Varm äggtoddy

Tog med en liten flaska whiskey som jag hade hemma i mitt enormt välfyllda barskåp.  *ler*
Eller så är det inte så välfyllt kanske.
Kan bero på att jag mycket sällan dricker.
Men den här lilla flaskan har stått länge länge och tänkte att den passar bra ute på Landet.
Och i Påsktider ska det ju vara ägg.
Så vad passar bättre än att göra en god äggtoddy imorrn tänkte jag.

När jag var liten fick jag äggtoddy av min älskade storebror.
Utan sprit självklart.
Jag älskade både min storebror och äggtoddy.
Bilden har jag snott på nätet, men ska ta en bild på äggtoddyn imorrn, efter min slitsamma tur in till stora staden för att handla.
Uj så läskigt.
Massor med människor.
Tur man har självscanning på Ica.
Då behöver man inte tilltala nån.   *skratt*
Man blir nästan lite folkskygg härute.
Dom enda jag pratar med är kissarna.
Visserligen är både Vitöra och Prinsen jätteduktiga på att konversera, men trots allt är det inte jättelånga diskussioner vi för.
Men det är riktigt skönt med tystnaden.
Ikväll har jag stängt av radion också.
Annars tycker jag att det är ett sällskap som är lagom trevligt.
Mina kära grannar är ju inte här ute den här helgen tyvärr.   :-(
Men nästa helg så kommer dom och jag med självklart.

Kommentarer
Postat av: Liger - The Biggest Cat on the Planet

Awesome !!!!

Postat av: Sanna Nikes/ Pumas/ Rambos Matte

Njut av lugnet före stormen... Nästa helg ska det jobbas hahahaaa..... :)

2011-04-23 @ 08:52:27
URL: http://jojosdjur.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej i stugan!

Är det verkligen lika gott som det ser ut med äggtoddy?

Har faktiskt aldrig provat.

Eva

2011-04-23 @ 09:16:23
URL: http://thebitcheva.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Jupps Eva det är det.

Dock har jag ingen aning om hur det smakar med sprit i. Tror att det främst ska vara rom eller nåt annat, men jag tror att whiskey duger utmärkt också.



Sanna mig skrämmer du inte för JAG ska ju inte jobba. Jag ska bara titta på er juh. ler

2011-04-23 @ 14:03:14
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0