Sätra Brunn

Jag var ju där i veckan som gick.
Det var riktigt mysigt och härligt.
Det var sommarpris 1295kr och då fick man både bad, middag, frukost och en behandling på 30minuter.

Sittplats, där man kunde vila, sova, dåsa och läsa.


Bassängen
En lång stund var jag där helt själv och det var helt underbart.
Frukt och vatten fanns det också självklart.
Jag låg i plurret, som var ljuvligt varmt, i 3-4 timmar.
Bara gled runt eller tränade med hantlar och "korv" eller bara flöt och mös.


I väntan på behandling som var en aromamassage.
Helt underbart
Det enda jag hade åsikt om var massörens tyckande om att Hasseludden inte var bra för det var för stort och bla bla bla.  Jag älskar Hasseludden och tycker det är super.
Jag tycker det är dålig stil att snacka skit om andra SPA-anläggningar som är betydligt större än "lilla" Sätra Brunn.  Gillar inte sånt.


I väntrummet.
Fast vattnet var slut och det var lite trist och drog ner betyget en del.  :-(


Badkar om man ville ha badkarsmassage.
Såg jättemysigt ut.


Köpte en flaska av oljan jag fick massage med.
100kr och den skulle vara jättedryg, vilket jag tror att den är.


Jag bodde på Skogsgården, Västra flygeln.
Det finns tre flyglar.


Badrummet, som jag dock inte använde mer än toan på.
Duschade gjorde jag ju nere på SPA.


Rummet med sängen.
Jättemysigt rum


Den obligatoriska rocken såklart.
Har några stycken nu, fast jag behåller inte alla från Hasseludden längre.
Inga tofflor fick man dock ?!
Skumt


Ett allrum i bottenvåningen i byggnaden där jag bodde.
Det fanns massor med böcker och soffa och en TV.
Även ett litet kök.




Jag åt lunch när jag kom dit.
Missade dock katten som fanns på gårdsplanen.
Här är salladen, en iskall underbar öl och gott knäckebröd.


Och här en snitzel. Mycket mumsig.


Till middag tog jag oxfile har jag för mig, men åt upp den innan kameran kom fram.  *ler*
Fint dukat såklart.


En fin flaska med gott vatten fick man självklart.
Är man på Sätra Brunn så är man.


Jag är mycket nöjd med min vistelse och det var helt okej att vara där själv.
Jag hade inga problem att slå ihjäl tiden.
Jag badade ett par timmar efter frukosten dan därpå också självklart.
Det gäller att utnyttja tiden.
Lagom avstånd från Stockholm.
Nästa projekt, tror jag ska bli Varbergs SPA.

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Så härligt god maten ser ut.... känns lite surt att äta blodpudding i kväll när jag sett dina bilder

2011-08-03 @ 18:53:24
Postat av: Kjelle Bus

Så mysigt du ser ut att ha haft det Inkan !!!

2011-08-03 @ 22:37:18
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Men blodpudding är också gott Ninnie ler

Det var kanon Kjelle Bus

2011-08-04 @ 07:21:32
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0