De e sjuuukt kallt

Jag har dubbla, nej trippla sockor på mig.
Nu börjar stortårna att tina upp dock.
Temperaturen inne är nu "bara" 20.8grader C.
Hur kallt det är ute tänker jag inte ta reda på.
Som tur är har jag ingen termometer.
Men jag eldar och brassar på så det står härliga till.
Snart är all min ved slut dock och MIN ved befinner sig långt ner i skogen.   :-(
Jag har definitivt inte vare sig skor eller strumpor för att plumsa runt därinne i skogen.
Dessutom kommer jag inte se ett skit såhär mitt i natten.   *suck*
Jag är såååååå glad att jag inte är född "förr i tiden".
Jag hade garanterat frusit ihjäl.
Här borta vid soffan är det fortfarande inte 20grader än, men det är på väg.
När jag kom så var det +5grader.
Bättre än förra helgen då jag tydligen hade -10 inomhus.   *ler*

Här har det stigit nån grad iallafall.


Här brassas det så det ska bli en acceptabel värme.


Bandit uppe i överslafen.
Han tyckte det var kallt och var inte ute lång stund.


Det här är Vitöra.
HAN sitter på UTSIDAN.


Här kom han in en liten stund för att äta, för att sedan raskt gå ut igen.
Så typiskt Vitöra.
Han verkligen ÄLSKAR att vara ute oavsett temperatur.
Här sitter han på trappan och filosoferar lite, innan han försvinner i snöhögarna.


Puzzel, Drottningen ligger här i en igloo och ser inte ut att njuta så värst av Landet.
Burr skulle hon nog säga om hon kunde.


När temperaturen började stiga upp emot +13grader så kom hon fram.


För att äta.   *ler*
Man får ju inte falla ur trots kylan.


Ser ni nån likhet ?
Den till höger ska föreställa..........................


Den här stiliga herren.
Ett antal veckor, månader och nåt år senare.
Min underbara Prins.
Prinsen tycker Landet är helt okej.
När det är snöfritt.
Just nu tillbringar han tiden inne med mig och för långa diskussioner om huruvida det ska vara så attans mycket snö.  Hans bestämda åsikt är att det är ALLDELES för mycket av det där äckligt kalla vita.
Dessutom har han en väldigt bestämd åsikt om vems FELET är.
MITT såklart.
Vi får se hur han kommer göra imorrn.
Under tiden gör han det han brukar göra på Landet.
Välter ut vattnet i skålen i köket.  *suck*
Sommartid har jag ingen skål inne, men vintertid måste jag juh.
Men stugan är ju liten och kan man inte vara ute så får man roa sig inomhus istället.
Prinsen visar att han är en ÄKTA maine coon.
För det vet vi ju att ALLA äkta maine cooner är vattendjur.   :-)


En sak är iallafall ALLDELES säker.
Den HÄR kommer jag INTE behöva.


Nå, jag är så glad över att vara här, trots kyla och massor med snö.
Imorrn ska jag försöka ta mig in i förrådet och se om det finns nån hink där och kontrollera frysen.
Vet inte om det finns några kycklinghalsar där möjligen.
Sen ska jag försöka hitta några stövlar jag kan klampa iväg ner till vedförrådet med.
Får se om jag sen kan få lite hjälp att bära upp lite mer.
Måste göra nåt åt det här med veden.
Går ju liksom inte att ha den långt nere i skogen.
Fullständigt galet.
Sen sen inväntar jag goa grannens ankomst.
Ska över och sätta på värmen åt dom, så dom inte fryser ihjäl när dom kommer.

Kommentarer
Postat av: Mia systeryster

Usch stackare. Kan tänka mig att det var skitkallt att komma till landet. Hoppas du får upp värmen snabbt!

Fina bilder=D

Kram

2011-02-24 @ 21:26:52
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Lisbet Lindell

Brrr, visserligen älskar jag vintern men tanken på hur kalla dina lakan kommer vara får mig att skaka av köld;)

Hopas du får upp bra värme.



Kramar från Lisbet

2011-02-24 @ 22:29:20
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Usch, det tar evigheter att bli varm igen när man väl börjat frysa. Härliga bilder. Hoppas att ni får en skön helg. Nosbuff

2011-02-25 @ 06:01:09
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0