Landet Söndag den 27februari

Mina kära Grannar har åkt hem.
Klockan är nu 11:21 och jag sitter här i soffan och njuter.
Jag är skitig som få.   
Håret står rakt upp alldeles av sig själv och hur man än sliter och drar i det så lägger det sig inte ner.
Det är så härligt härute och jag har verkligen njutit den här helgen.
Kaffe hos grannen och inte så mycket mer än så.

Jag har nyss varit och hämtat ved, så jag har till idag och även till nästa gång jag kommer.


Nu eldar jag för att få upp värmen lite.


Just nu är det nämligen lite kallt här.
Iallafall med mina mått mätt.
Härom kvällen hade jag eldat på rejält.
Vid halv ett på natten vaknade jag av att det var liiite varmt och gick då upp för att kika och det visade sig att det var hela 33grader inne.
Det var till och med för MIG väldigt varmt.  *ler*
Var tvungen att öppna dörren för att få in lite frisk luft.
Stugan är ju rätt liten.
Nå, för en stund sedan var det inte ens 20grader dock.


Sen var jag ute för att hämta "vatten" eller ja snö att smälta för att diska lite.


Jag klampar runt i stövlar som nog är minst 7nummer för stora eller nåt.
Men mina kängor som passar utmärkt i 08a land fungerar rätt dåligt härute, så jag lånade ett par stövlar jag hittade ute i boden.


Nu har jag diskat klart.
Diskvattnet består av en del granbarr bland annat, men det får man stå ut med.
Disken blir ju ren ändå.


Tänkte försöka visa stugan lite.
Det här är sovrummet.
Det får plats en våningssäng och två garderober precis in till höger.
Katterna älskar att ligga i överslafen.
Man skymtar Bandit där uppe.


Här Prinsen som hänger över kanten och poserar.


Bakom dörren in till vänster finns en liten liten hylla där det står en trälåda som katterna ligger i.
Självklart la Matte en extra fleecefilt i trälådan så kissarna inte skulle frysa.  :-)
Skåpet som lådan står på har dörrar i köket.
Ovanför finns ett skåp där man kan förvara lite grejjer.
Det gäller att ta tillvara varenda litet utrymme.


Står man i dörröppningen till sovrummet har man vardags/köksrummet framför sig.
Till vänster en bäddsoffa där jag huserar för det mesta.


Vid ena änden av bäddsoffan finns det ett skåp där det står en igloo.
I den igloon huserar Puzzel för det mesta.


Står man vid soffan så har man det lilla klaffbordet vid andra änden av rummet, en hylla och däremellan kaminen.


Till vänster finns det lite hängare att hänga kläderna plus katternas låda och mattunna.
Det är allt som får plats, men det räcker.
Det finns ju en yta på golvet självklart också.
Den är hyfsat stor.
Där huserade Trixan förut, så det är liiite mer plats utan en stor goldenvovve.
FAST, jag saknar henne jättemycket.  :-(


Här är köket.
Litet litet
En spis skymtar till vänster, kylskåpet rakt fram och ett skåp både under och över spisen.


Diska är svårt inomhus, även om jag gjort det lite den här helgen.
Nu handlar det mest om min kaffekopp, ett glas och katternas matskålar.
Vintertid använder jag annars papperstallrikar och plastmugg en del.
Diskar, ja det gör man utomhus, när vädret så tillåter.


Min kära Liga hade fixat frulle åt mig imorse.
Dom tycker nog att jag kör alldeles för lite kött i min diet.
Dom är ju duktiga små liv och vet att kött innehåller mycket protein.   *ler*
Tack snälla Ligan för frukosten.
Hoppas det är okej att jag hoppar den här gången.

Kommentarer
Postat av: carina

Prinsen är så vacker :) han har så härlig päls!

Kramen♥

2011-02-27 @ 14:45:14
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: madde

hahaha!! klockrent på sista bilden med "frukosten" precis som i kattens dagbok.... asg!



2011-02-27 @ 15:05:02
Postat av: Anna.S

Va mysigt du ser ut att ha det :)

Gillar din frukost, duktiga missar ;)

2011-02-27 @ 15:09:38
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vilka familjeförsörjare. Ingen behöver gå hungrig här, inte. Kurr och burr.

2011-02-27 @ 21:24:53
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Corneliushilde

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2011-09-28 @ 11:43:50
URL: http://corneliushilde.blogsmile.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0