Lördag

Klar för idag med träningen.
Kanonskönt
Det är ju superväder ute och egentligen borde det stå "promenad" på aktivitetslistan, men jag hoppar den biten.
Alldeles för jobbigt och kommer göra för ont efteråt.
Tyvärr
En underbar hundpromenad skulle inte sitta i vägen idag.
Plockar fram minnena istället och kryper ner i soffan.
Jag har inte kört spinning för Linnea förut, men det var helt klart Med Beröm Godkänt.
Passade mig som handen i handsken.
Bara att gräva ner sig i sig själv, blunda, följa pulsen och susa iväg.
Älskar det
Eftersom jag inte har kontroll på hur jag ska göra och vilka vikter jag ska använda på bodypumpen än, så kräver det en hel del mer tankevärksamhet.
Helt okej, men jag älskar spinningen för att man bara sätter sig och blundar och kör.
Nu sitter jag i soffan och tittar på katthåren på golvet och undrar hur sjutton det kan vara så mycket katthår och inte minst VARFÖR ?!.
Plockade inte min dammsugare upp dom förra veckan ?
Vem har då hällt ut dom där igen ???
Sabla skit liksom
Men jag tänker att jag väntar ett tag, så försvinner dom.
Eller ??

Funderar hur Totte har det.
Imorse när jag tog fram mjauburken, så slog jag med skeden mot den som jag brukar.
Dom vanliga skuggorna dyker upp i mitt synfält och en millisekund finns där en röd katt.
Fast inte
Även om det inte finns på världskartan att jag skulle behålla honom så saknar jag honom massor.  *snyft*

Nå, ska höra av mig till dom.
Nu sitter jag iallafall i soffan och väntar på att klockan ska bli runt halv fem då jag ska åka iväg.
Inte för att jag tror att "den" läser, men skriver imorrn för säkerhets skull.
SÅ, här kommer lite balkongbilder istället.

Såhär såg det ut imorse.
MASSOR med snö.


Pallen till höger har ett högt täcke med snö.


Lådan som står ute var dock snöfri.


Prinsen hade en spännande stund ute.
Tänk, denna killen som vrålade hysteriskt när han var liten över snön.
Jo, jag har visat den förut, men han är så söt.
Ni kan kika om ni vill på vad som kom före denna bilden.
Påsk 2010


Idag satt han och kollade in snön som ramlade ner utanför hönsnätet.




Huvet lite på sne.












Matte är en snäll Matte, möjligen j*igt korkad.
Men för Ligans skull så går hon ut på balkongen iklädd gummistövlar och stora vantar och avsnöar Ligans ligg och sittplatser.  Snällt mot Ligan, men korkat på grund av att gummistövlar, snö och Mattes knän är en urusel kombination. MEN, det gick bra även denna gång.
Resultatet blev bra.




Även gallret är avsnöat så att Ligan kan titta ut.


Prinsen kontrollerar resultatet.


Och tänk, till och med PUZZEL, reser sig ur soffan.
Kors i taket.
Hon låg nämligen i soffan när jag gick imorse och låg fortfarande kvar när jag kom hem några timmar senare.
Puzzels devis här i livet är nog tror jag att "Rör dig så lite som möjligt för det är farligt".

Kommentarer
Postat av: Malin

Tänk så här ,att om du skulle behålla alla kissar som du hjälper så skulle du inte kunna hjälpa några fler och det är många som behöver din hjälp... Han har det säkert jättebra!

Kram

2011-02-12 @ 17:46:40
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Lisbet Lindell

Underbart att se att han hoppar upp i snön, det ser ut som han busar, mina slänger sig ut i drivorna och busar... fast nu har vi inga drivor mer, önskar vi hade fått lika mycket snö...

Ha en underbar kväll,

Kramar från Lisbet

2011-02-12 @ 18:51:09
URL: http://bc-cancer.blogspot.com/
Postat av: Millan

Du är snäll du. Själv har man skottat upp gångarna i rastgården igen efter sista snöfallet. Tror du nån ville gå ut sen? NOPE...

2011-02-12 @ 18:58:18
URL: http://www.arkestal.com
Postat av: Inkan o Ligan

Malin det är så jag tänker, men ibland är det jobbigare än annars.

Tack Lisbet

Tack Millan och hahhahaha fasen va otacksamma dom är. ler

2011-02-12 @ 20:46:40
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Susanne

Efter att min Svante gick bort så hade jag honom i ögonvrån ofta ofta den första tiden... det häftiga är att nu har jag fått en slags reinkarnation av honom i och med lilla Sven... det var inte väntat med en långhårig röd hankatt i kullen men så blev det... ett märkligt mirakel :-)

2011-02-12 @ 20:50:39
URL: http://kandy.se
Postat av: Mia systeryster

Klart du saknar den röde!Man saknar alla djur som man har haft hemma.

Imponerad över vad kattvänligt du gjort det på balkongen. En riktig djurvän=D

2011-02-12 @ 20:55:32
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0