Puma Rambo och Nike

Vattengympa imorse.
Mys, eller mja kanske inte mys egentligen, men det är lite mysfaktor över Maddes pass.
 Vi är liksom som en enda stor familj numer.
Alla hälsar och hejar och frågar hur det är.
Himla trevligt

Funderade på att köra lite cykel också efter, men hoppade det idag.
Fick sms av Sanna att dom både fått in Rambo i buren och dessutom redan var hemma, SÅ jag åkte till Tyresö (fel sida om stan) istället.
Tänkte ta lite fina kort på Rambo med min fina monsterkamera.
MEN, Rambo lät sig inte ens bevekas av skinka, än mindre min svindyra kamera.
- Äsch, jag är ju bonnkatt, så det räcker med en vanlig billig kamera vettu.
- Eh, du GammelMatte, va är det för monsterkamera du har ?
- Man ser ju inte mig på den där bilden ??
- Nä, tacka vet jag NuvarandeMattes kamera.
- Där syns jag ju iallafall.


GammelMatte surt;
- KAN ju bero på att du vägrade komma fram eller ens visa dig en millimeter utanför sängen.
- Sur
pst............ Jag stal en bild från Rambos egen blogg istället.


Nike såg jag svansen på när jag kom.
Farande uppför trappen.
Sen kom hon nerfarande lika snabbt, sladdade in i vardagsrummet, sladdade ut i köket och körde raketen uppför trappen igen.
- Hejdå Nike

Jaha... bra det gick.
Här har vi iallafall Puma.
HON kom sladdande som en galning när Matte ropade.
MAT är nåt kära Puma förstår sig på.
I farten kände hon att nåt främmande var i hennes kök (alltså jag) men hon hann inte kolla in närmre vad det handlade om.
Nån annan katt kan ju stjäla "hennes" skinka.
Efter skinkätning var det fotodags.

- Hej Gamla Matte, blir det bra såhär?


- Eeeeh, liiiite nära kanske Puma.
- Okej, ta NUDÅ.
- Jag kollar in dina fötter sålänge.


- Hm Puma, kanske liiite längre ifrån eller va säger du ?
- Okej, jag går hit bort och kollar in din rygga istället då.


- Men Puma?!
- Visst har du en skitsnygg bak, MEN kan du inte vara på svenskt LAGOMavstånd är du bussig?
- Jaja, nu då ?


- Tack ska du ha Puma.
- Kul att nån fastnade på kort idag.
- Får försöka på nytt i helgen på Landet.

pst............... vi rekommendrar en liten titt här imorrn apropå BAKbilder.  *ler* kryptiskt  dst....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0