Tottisen igen

Smattrade av ungefär 97kort på en kort kort stund.
Fick några som var nåt att ha iallafall.
Ett par är suddiga, men av 100kort så brukar max två bli något, så....................
VinterTotte


Totte - lite under lugg


Närbild


TotteTass - Så fin så fin och man vill bara stoppa in hela ansiktet och mysgosa med trampdynan.


Totte ber en bön.
Ni som följer bloggen vet att det är rätt vanligt i den här familjen, vare sig det gäller 2 eller 4-benta.  *skratt*
- Kära gode gud.
- Sa inte du sist vi pratades vid att du hade ett hem åt mig ?
- Så jag skulle slippa ifrån den här blixtrande Tanten.


- Hm............ undrar om Gud hör mina böner ?
- Ska jag utmana ödet och be att få Prinsen med mig tro ?
- Nä, det skulle finnas mysiga katter dit jag ska flytta sa ju Nya Matte och Nya Husse sist dom var här och hälsade på mig.


- Matte, om jag tittar fint in i kameran nu så kan du väl sluta ?
- Skulle inte du titta på schlagerfestivalen förresten ??


- Mmmaaattteeeee
- Ja, men Totte, bara ETT fint närbildskort är du bussig.
- Du ska få tonfisk sen.
- Lovar


Underligt det här med Prinsens svans.
Att den helt plötsligt liksom tappar all päls och blir rödrandig.
Behöver Matte glasögon tro ?


Liten Totte sover tungt på fårskinnet.
Älsklingen
Kanske till helgen.


Ska förklara lite varför det tar lite tid med Tottemannen.
Det fungerar såhär.
1 Man visar intresse på en viss kisse
2 Man kommer på besök där kisse bor.
3 Om tycke uppstår från båda sidor så gör man besök två.
4 Man tar vid besök två med sig något som kisse kan känna igen vid flytten.
5 En tid bestäms där både akuthemmet (i detta fallet jag) nya hemmet och Aktugruppens representant kan.
Akutgruppens representant kommer då hem till akuthemmet. Hämtar kisse för att göra hemleverans av kisse.
Som ni förstår så kan detta ta lite tid.
Jag har fått en hel del frågor om han ska flytta och varför han inte gjort det än.
SÅ, då har ni en förklaring.
Nya Matte och Nya Husse är underbara och förstår precis vad Totte har för behov och att det kan ta lite tid.
Just den biten har oroat mig mycket när det gäller just RödTotten.   *ler*
Dom bor dessutom nära, så jag hoppas jag kan få både rapporter och kanske hälsa på honom en dag.
Totte sover nu gott på fårskinnet efter allt blixtrande.
Har ätit en skvätt tonfisk och mår bra.
Tazz och Kram

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Underbara bilder på det lilla livet. Tur att han inte ska flytta så långt. Nosbuff

2011-02-05 @ 20:50:48
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Sol & Måne

Han är så fin.Du har väl förklarat för nya husse och matte att det ingår krav på att Totte ska ha en egen blogg också ;-)

2011-02-06 @ 09:02:57
URL: http://zol-mone.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

haha Näää, men jag får väl förklara det då. skratt

2011-02-06 @ 09:04:17
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Therese Bergsmo

Håller med Sol & Måne, egen blogg för Totte!!



Söt han är... Hoppas verkligen att hans flytt går bra, när det blir av! Men med dina hårda, granskande ögon kan det ju inte bli annat än bra, eller hur ;-)



Många kramar

2011-02-06 @ 10:15:15
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Susanne

Haha...ur kvantitet kommer kvalitet...det är mitt motto när jag fotograferar... (och ibland fungerar det också :-)



Hoppas det går bra med flytten...

2011-02-06 @ 19:30:36
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0