"TV-soffan"

Klockan är nu kvart över tre och jag är hemma och har till slut landat i soffan.
Dammråttorna eller snarare katthåren kryper runt fötterna och pockar på uppmärksamhet.
MEN, det är inget jag orkar slita mitt hår för.

Det är liksom ingen ide.
Jag orkar inte ta tag i råttorna iallafall.
Man kan ju tycka att själva ordet "råtta" borde få katterna att gå igång.
Men icke
Dom gör det dom är bäst på.
Sover










Jag valde idag att boka av passen i Tensta till förmån för vattengympan i Husby och "min" kära Madde.
Hade tänkte att köra först bodypump och sedan spinning, men det får bli nästa lördag.
Älskar ju Husby och kände att jag valde rätt idag.
Efter vattengympan gick jag upp och körde 43minuter på träningscykel i styrketräningshallen.
Däruppe var det underhållning samtidigt som man cyklade.
Två män av utländsk härkomst rök ihop så det nästan slutade med slagsmål.
Höll på att bli riktigt spännande där ett tag.
Varför jag skriver att dom var av utländsk härkomst är för att;
1 Alla förutom jag och någon annan som gått vilse *skratt* är det.
2 En vanlig svenne hade aldrig gått så långt, för svenskar säger inget, oavsett om man kanske skulle göra det.
Därför skriver jag så.
Dom rök ihop om ett gåband helt enkelt.
Sen kom personalen upp och stod en lång stund och försökte få de två att inte börja slåss.
Tiden går fort när man har roligt och helt plötsligt hade mina 43minuter gått.
Varför 43minuter undrar ni säkert ?
Jo, jag fick ont och slutade.

Nu sitter jag som sagt här i soffan och kommer så göra resten av kvällen.
Jag är laddad.
Bok
Dator
Kamera
Glasögon
Diverse sladdar (som man ska ha vettu Therese)
Ett gäng papper om jag blir sugen på att rensa lite bland dom
Ansiktskräm (brukar bli torr i ansiktet)
Två fjärrkontroller
En katt
Check, allt är med.
En kopp kaffe saknas dock.

Ikväll är det första programmet av schlagerfestivalen.


Egentligen gillar jag inte alla dessa värdelösa program fram till själva finalen, MEN idag kommer nog TV:n stå på där i bakgrunden medan jag läser bloggar eller läser min bok.
Det känns som en typisk schlagerfestivalkväll trots allt.
Fast utan snacks.

Nu är jag inte jättesugen på just snacks faktiskt.
Men några liter glass skulle utan problem slinka ner i lilla mig.
*mums*
Jag är helt galen i glass.
Kan utan problem äta 2liter.






MEN, jag provade några av mina västar jag inte kunnat ha på flera år och vet ni vad ???
Jag kan ha dom!!!
SÅ, det blir vare sig snacks eller glass.
En kopp te och sen åt jag nyss två ägg med en halv burk tonfisk.
Är sådär förtjust i just tonfisk på burk, MEN det innehåller BARA protein så det är super att äta.
Det får funka liksom.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Aktiv matte o trötta missar ser/läser vi :)

Här är både matte o katt slöa idag.

Trevlig lördagkväll !

2011-02-05 @ 18:03:42
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: madde

vilka härliga bilder av goa katter! vilka härliga bilder av goa glassar (hihi)



härligt att du tog dig tid att komma på mitt "lättare" lördagspass! det blir andra bullar på tisdag :O)



var rädd om dig på landpassen; det är hög belastning (för dina stackars knän)styrketräna på land jämfört med vattnet...



ikväll skippar vi melodifestivalen och går på bio istället!



ha en skön kväll/m

2011-02-05 @ 18:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0