- Lyckades jag

få Mille att le och tycka om mig ??
- Döm själva.

En extra fin "Till dig" påse.
I fanns en kattmyntaindränkt mus och en boll utöver godiset nedan.


Veckans fråga;
Är detta en Alien, Mille eller Prinsen tro ?


- Titta på färgen så har ni troligen svaret.
Ledtråd;
- Mille är grå, blå, stål och Prinsen brun.


- Alien längst bak är Mille och Alien längst fram är Zammy.


På den här bilden fotade jag en svart lampa som dock vägrade att tända sig.
Det var visst nån fiffig anordning som skulle gjort att diverse lampor i hemmet sakta och fint skulle tänts.
I nån form av ordning också tror jag.
Nästa gång jag kommer så kommer dom säkert att lysa fint så jag kan fota dom.
- Visst är den fin ?
Ledtråd;
- Följ den vita tråden från taket rakt ner så "ser" ni det svarta runda som är lampan.
Tittade på bilden och såg att tråden visst var svart.
Ledtråd två;
- Eh, alltså följ den vita grunkan uppe i taket och följ DEN rakt ner så ser ni den svarta lampan.


Då ska vi se om vi får till det.
Alltså, Marianne ska nu visa hur Mille "ler".
- Puzz Mille, le nu till den jävla kärringen.
- Eh, alltså, le nu till Snälla Tant Inkan.
Ledtråd;
- Det är Marianne som är glad till vänster och surkartet, flåt, gullplutten Mille är till höger.


- NU ler Mille.
Ledtråd;
- Mille ler helt själv.
- Marianne visar bara var leendet är på Mille.


- Snälla Mille, le nu så vi kan fika.
Ledtråd;
Marianne försöker prata allvar med Mille.


- Jag HAR ju lett !
- Släpp mig nu !!!


- Det där röda där borta är en Zammy.
Ledtråd;
- Det röda till höger alltså.
- Det till vänster med vita ränder är en kudde.


- NU ser ni Zammy.  :-))


- Det grå där till vänster är Mille.
- Ungefär så mycket såg jag av honom resten av tiden jag var där.


- Tack för den kolhydrats och sockerfria fikat Marianne.
- Fettet i grädden är bara nyttigt för jag ska ha extra olja har dom sagt på sektträffen och då måste ju vispgrädde vara nästan lika nyttigt som XtraOil med nån form av nyttig Omegavitamin eller nåt.
- Prinsen sover som en gris efter att ha skrikit sig igenom resan hem.
- Kram Mille, jag älskar dig trots att du inte tycker om mig.
- Det har du dessutom gemensamt med Tottemannen.

- Ja, jag glömde kameran.
- Nej, jag älskar inte min kameramobil.
- Nopp, som svar på fråga ett.
- Mille tycker varken om mig eller Prinsen.
:-)

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Med allt detta fjäskande borde han älska dig! Nosbuff

2011-01-30 @ 20:32:41
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Man skulle tycka det ja, men Mille är inte så lättfjäskad.

2011-01-30 @ 21:27:26
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Malin

Alltså jag fattar ingenting utom att Mille inte gillar dig... Men så är huvudet fullt med snor, jag skyller på det ;-)!

Kram

2011-01-31 @ 08:28:14
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: carola

härligt inlägg och underbara bilder som vanligt.

som jag saknar min kamera..



Du, S katt har börjat kissat inne nu också.

Är det för att den inte trivs, blir det bättre av kastrering.?

Inte van med hankatter jag...

Varm kram

2011-01-31 @ 09:32:13
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: mooch

Härlig bildstory. Gick ju bra även utan finkameran ;)



Mille hälsade och tackade för den otroligt goda maten och den kattmyntaindränkta råttan. Maten avnjöts fort som 17 efter att du hade åkt och råttan fick sig en sådan omgång att jag tror den gick och dog...



Hmm, vi får nog öva på det där med leendet Mille...!



smile

2011-01-31 @ 22:32:47
URL: http://luddrumpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0