- Öppna dörren Matte !

Det finns ingenstans mina katter INTE har varit.
jo, faktiskt finns det ETT ställe dom inte har varit i och DET är jag ytterligt tacksam för.
Även om Puzzel rätt ofta tittar ner där.
Fråga mig inte varför.
Det är iallafall toan.
Tack Ligan !
(ber återigen om ursäkt för taskig mobilkamera)

Prinsen tar TV:n som avstamp.
Självklart
Vad har man annars en TV till ?
Den är suverän som stepbräda hälsar Ligan till alla glada kissar därute.
Prova !


Mot Mattes garderob med stadig tazz.


Skrap skrap
Som ni ser på bilderna har tapeten (hur f*n kan man tapetsera på garderober??) fått sig några rejäla duvningar.
Men som ni förstår så gör det inte så mycket, för jag avskyr verkligen när man gör så.
Dock är det ju kanske inte så snyggt.   *ler*


Testar högre upp.


- Matte, nu får du hjälpa till faktiskt.

- Ledsen Prinsen, men du får lära dig själv.
- Eller så frågar du Bandit.
- Han vet hur man gör, det har jag fått erfara många gånger.

Idagsläget har jag släpat byrån lite förbi den ena dörren, så den inte går att öppna.
Det finns, konstigt va?, en del kläder jag vill ha katthårsfria.


Vitöra, kikar genom nyckelhålet in till min inneboende i det andra sovrummet.
- Vitöra, sådär gör man faktiskt inte.
- Men men, han har ju stängt dörren ??
- Jag kommer inte in ?
- Troligen vill han sova Vitöra, vilket är oerhört svårt med en högt jamande och slickande Vitöra i ansiktet mitt i natten.
- Tro mig gubben, min nattsömn är relativt störd av dig.
- MEN, nu är det ju smällar man får ta när man har skaffat er.
- Den unge mannen därinne var dock inte med i beslutet att skaffa dig och vill troligen sova om nätterna.
- Till skillnad mot din Matte som MER än gärna vakna runt 2-3 varje natt av ditt idoga "mmäääääääääähande".

Det syns inte på bilden, men det handtaget är vänt upp och ner.
Nåja, ALLA handtag i min lägenhet är vända upp och ner.
Någon, behöver jag säga vem? , öppnar självklart dörrar.
Det börjar på B och slutar på andit.
Min dotter hade inte samma envisa korkade syn på att bristen på nattsömn ingår i djuren, utan ville ibland sova en hel natt utan att bli väckt.
Konstig unge ?!
Måste ha en konstig mamma.


Bonusbild på Drottningen

Kommentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Gammalt kattordspråk: En stängd dörr är en ren förolämpning och måste genast åtgärdas! Kurr och burr.

2011-01-31 @ 21:31:10
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Utmärkta instruktionsbilder! Nosbuff

2011-02-01 @ 06:03:50
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Max & Måns

Underbara bilder!

Men givetvis elakt att stänga dörren!

2011-02-01 @ 17:18:34
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0