En längtan

Jag börjar ju jobba imorrn.
Nej, jag längtar iof inte, men jag är tacksam.
Över att ha ett jobb att gå till.
Av många orsaker är det inte alla förunnat.
Under min ledighet har jag tränat massor.
Mellan passen har jag badat och i badet har jag läst.
Hemma i mitt badkar alltså.
Jag är nu inne på Tomas Sjödins 3e bok som heter "Reservkraft"

Normalt sett läser jag rätt mycket.
Den boken jag läser för stunden, hänger med var jag än är i lägenheten.
I sovrummet, vid badkarskanten, i vardagsrummet och i ryggan när jag går iväg.
Alltid redo, om jag behöver vänta.

Den här gången har det inte varit så.
Det tar på krafterna att läsa hans böcker.
Man tar en liten liten bit i taget.
Ett bad här och ett bad här och sen vila.
Det finns några länkar om lite om min tro och dom böcker jag plöjt igenom den sista tiden.
Sänder en tanke
Min tro
Mina föräldrar  det förklarar lite om min uppväxt

På några av passen i Vällingby har vi varit i en sal som legat nersänkt i marken.
Fönstren sitter högt upp på ena sidan och står man då längst fram på andra sidan så ser man ut.
På snön och på naturen.
Det går inte några folk därute direkt, utan det är bara massor av snö och natur och träd.
Jag har mått otrolig bra av denna "syn".
Att få förmånen att träna sig varmt och svettig till hög musik, men samtidigt med naturen därborta.
En svag känsla av Hasseludden har smugit sig in i mig.
Trots svetten och smärtan i musklerna så har det gett mig en energi jag behövt, men samtidigt en viss frid, som jag definitivt behövt.

På kvällarna hemma har jag satt på Hasseluddens skiva "Inre ro, harmoni".

Tittat ut på det tända ljuset på balkongen, på all snön och funnit en inre frid och ro så gott det har gått att få det.

Man MÅSTE inte vara vare sig kristen eller troende för att läsa hans böcker.
Bara medmänniska, som jag ser det.
Jag rekommenderar varmt ATT läsa dom.
Reservkraft
När träden avlövas ser man längre från vårt kök
Den enklaste gläden
Eftervärme
Det är dom fyra böckerna jag har hemma just nu och som jag fått av min kusin Noomi.


Jag rekommenderar också varmt Annettes blogg.
Shit vilken tjej säger jag bara.
Finns liksom inte ord.

Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Tänk om man bara hade lite av Anettes styrka och mod, hon är fantastisk.

Du har inte funderat på att lyssna på böckerna i telefonen? Storytel är något jag varmt kan rekommendera, kan tänka mig ett varmt bad och lurarna i öronen:) (har tyvärr inget badkar, stor sorg)

KRAMAR till dig min vän!



2011-01-06 @ 23:01:01
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Malin

Hon har en enorm kraft den där tjejen!

Hm, dom där böckerna är nog ingentiing för mig, jag är mer för en spännande deckare.... ;-) Jag är inte så andlig av mig precis...

Kram

2011-01-07 @ 07:47:16
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0