Hård dag idag

Vaknade "lugnt och stilla" av
En Puzzel som snott halva min säng.................Självklart flyttar man inte på en Drottning hur som helst.
En trampande Bandit.....................som ansåg att han masserade Matte troligen.
En skrikande Prins..................... han har VÄLDIGT gäll röst!
och
En määähhhhääää:ande och tokslickande Vitöra.
Totte höll sig självklart på behörigt avstånd.
Lugna och sköna morgnar är kanon.
Snubblar över alla kissarna en och en på min väg till badrummet.
Försöker borsta tänderna utan att få alltför mycket katthår i munnen och står blick still så man inte trampar på en kattsvans eller tre.
För att få kaffe så flyttar man först på den lilla lilla smidiga Prinsen, tar kaffekannan och flyttar sedan på en bångstyrig Bandit så man kommer åt vattenkranen.
VEM fasen lärde katterna att vara på alla bänkar i köket ??!!
När allt detta är klart och man snubblar tillbaka till sängen är den självklart redan upptagen.
Typiskt

Efter alla morgonbestyr, som tar dubbelt så lång tid med en pigg Liga runt sig, är det dags för dagens träningspass.
Dock infinner sig ett litet litet hinder där.

- Matte, jag vill ha lite "mmmmääääähhääälek" av dig.
- NU !
- Ledsen Vitöra, men jag behöver väskan för jag ska träna nu.
- Passet börjar klockan 11 och jag måste åka gubben.


Flyttar på Vitöra och åker iväg till träningen.
Som jag skrev igår tror jag, först 30minuter spinn, sen 30minuter core och sen 30minuter muskel.
Bra pass idag.
Känner mig nöjd.
Iväg till Ica för att handla lite.
Kryddor, tvättmedel,bananer (till efter träningen) och batterier stod det på listan.
Det stod inte nötter, glass, choklad och inte den minsta minsta minstaste glasspinne.
Lyckades slita mig från allt det där och ut från Ica.
DUKTIG jag !!!
Unnar mig däremot en riktigt riktigt god Latte från Espresso House.
Kör vägen om UFF och lämnar in ett antal kassar med böcker och en stor plastpåse med kläder.
DUKTIG jag.  *ler*
Efter det bar det av till Emlan (inte dotter Em dock) för att hämta en elementsäng jag skulle få av henne.
Bussigt Emlan, Ligan tackar !
MEN, vad skådar mitt norra öga precis utanför Emlan ?!?!
Jag som kämpat såååå hela dagen med mitt godissug.
STOOOOOOOOORA skyltar.




I den affären där dom hade semlorna har dom även små små goda praliner.
Ja jag vet, för jag har handlat där förut.
Dessutom är praliner ALLTID goda.
Jag var ungefär 2millisekunder från att köpa bara en endaste liiiten pralin.
Sliter mig dock därifrån UTAN pralin och åker hem.
*snyft*

MEN, imorrn är det Hasseludden och då ska jag äta Hasseluddenmat OCH efterrätten.



Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Visst är det härligt med så mycket kärlek på morgonen! Nosbuff

2011-01-22 @ 21:12:50
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0