Rubrik.... Idag var det svårt

Ligger i sängen nu och känner efterdyningarna av dagen och gårdagen.
Ett lugn i kroppen och en kopp rykande het riste står bredvid mig.
Soft musik på radion.
TV:n avstängd.
Smuttat och luktar och njuter och tänker på dagens händelser.


Igår klockan två hade jag en gyminstruktion på Xtravaganza i Solna.
Har fått ny luft under vingarna med min styrketräning.
Mitt svåraste jobb just nu är att mentalt få detta till att det är roligt.
Peppen är dock att just styrketräning är det som är bäst för att gå ner i vikt.
Man förbränner jättelänge efteråt, SÅ det är bara på't.
Kändes riktigt roligt igår, även om jag inte körde ett fullt utvecklat pass.
Ska försöka komma iväg på luncherna och träna ett tag framöver.
Idag körde jag ett underbart vattengympa pass i Husby med underbara Madde.
Jag hade så roligt och kroppen kändes bra.
Sen körde jag iväg till Botkyrka kommun.
Det var ju en underbar dag idag.
Solen sken och det var plusgrader.
Man riktigt kände hur livsandarna tittade fram ur dess frusna vrår.
På vägen hem ringde älskade dotter och ville komma förbi och låna badkar och träffa "Min katt" som hon brukar säga.   "Min katt" är Puzzel.
Tyvärr var Puzzel på sitt grinigaste humör idag och var inte alls med.  :-(
Men men, så är det ju ibland.
Det är iallafall väldigt trevligt att träffa dottern och få rå om henne lite.
Ja, jag lovar att fixa nån mat nästa gång gumman.
Men ha liiite framförhållning är du gullig.
Just nu med mina soppor så har jag ju INGEN mat ALLS hemma.
Inte för att jag är nån mästerkock i vanliga fall, men NÅT brukar det ju gå att få ihop.
Idag fullständigt tokekade det i skåpen tyvärr.
Glad att du kom iallafall gumman.
Kram
Ja, det har varit en bra dag idag.


Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Hoppas du fick en mysig stund med ditt te...

jag är urdålig på att kommentera men du ska veta att jag läser din blogg hela tiden.



Många Kramar från Lisbet

2011-01-29 @ 22:04:40
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Lisbet det vet jag att du gör för det ser jag i mina loggar. ler

Kraaaaaaaaam till dig

2011-01-29 @ 22:14:41
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0