Vattenfontänen har gått bananas

Min vattenfontän står i en bakplåt med höga kanter.
KAN bero på att jag har en vattenglad maine coon här hemma och inte vill ha vatten över hela köksgolvet.
Det fungerar utmärkt, ända tills idag då nåt hade hänt.
Hela plåten var full med vatten och behållaren bak på fontänen var helt tom.
Min första tanke var helt enkelt att fontänen antingen gått fullständigt bananas eller var trasig.
Hemska tanke för den är INTE billig och självklart måste Ligan ha en vattenfontän.
Nu är det ju så att kattpojkar måste dricka ordentligt då dom har väldigt lätt att få urinstopp, vilket i sig kan leda till döden.
SÅ, en vattenfontän är faktiskt ett måste.
Jag SER ju att dom dricker vilket är kanon.
Ligan äter ju iof inte jättemycket torrisar, utan dom får BARF och massor med blötmat.
Men ändå................. fontänen är ju både rolig och rogivande.
Rolig för kissarna och rogivande för mig, som gillar ljudet av vatten.
Intresset i lagandet av fontänen var stort.

Prinsen inspekterar plåten med vatten i och leker lite med vattnet också.
Nu lyckades jag inte få lekandet på bild dock.
Det syns inte att den är full med vatten heller.  :-(
MEN, det var den.
Det krävdes en hel del balanserande att ta den till badrummet utan att få ALLT på golvet.


Drottningen la sig på handduken och vilade.
Att inspektera är jobbigt och man får inte förta sig.
Jobba, ja det överlåter hon åt killarna.


Prinsen har nu varit nere i badkaret och kollat in plåten...........


för att sedan gå ner och inspektera själva fontänen tillsammans med Vitöra.


Ja, Vitöra litar inte riktigt på att Prinsen gjorde ett bra jobb, så han är nere i badkaret och kontrollerar han med.
Just in case


Till och med Drottningen kom in i badrummet för att inspektera.


- Matte, hur går det för dig ?
- Fungerar den snart ?
- Vi är törstiga.
- Jag Kungen, för talan för hela Ligan nu.
- Bara så du vet.


Jo, det gick bra.
Vad som gick bananas med fontänen har jag ingen aning om.
Den fick stå i badrummet för kontroll om den skulle börja läcka igen, men det gjorde den inte.
Nu står den i köket på sin gamla plats igen och Matte hoppas att den håller sig i skinnet eller iallafall i plasten.


Kommentarer
Postat av: Max & Måns

Fontäner ska flyttas och trampas på.

Vatten är gott, så tur att den fungerar igen.

Nosbuff

2011-01-15 @ 19:33:54
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Är det inte lite fegt att ha den på en plåt, inte skulle Ligan skvätta ut vatten..Nosbuff

2011-01-15 @ 20:53:36
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

haha Jo kanske de, men grannen under är glad.

Ler

2011-01-15 @ 20:59:23
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Henrietta

Skönt att det löste sig!

2011-01-15 @ 22:45:45
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0