Älvdalen Del 3 - Lattejakt och fika i Älvdalen

Dag två åkte Marie och jag iväg till stora metropolen Älvdalen för att fika.
Nåja, huvudsysselsättningen var att handla.
Mat
I massor
Jag fick en liten liten liiiten lista, att handla med mig upp.
Det mest nödvändiga för att överleva frukost och middag.
En middag som för övrigt bestod av oxfilé.   *mums*
Efter en stund på Ica förstod jag varför JAG inte fick den STORA listan.
Jösses
Det var två kassor på Ica och vi stod såklart i den ena.
Vi hade ingen kö bakom oss.  *ler*
Efter avklarad handling, stod Fika med Latte på programmet.
haha
Visst var jag rolig.
Latte, tveksamt om dom kunde stava till det.
Ärligt talat såg jag inte ens en Mc Donalds, FAST jag kan ha missat den.
Nån djuraffär att handla nåt onödigt i, hade dom inte heller.  *ler*

Nå, strunt i Latten, fika skulle vi iallafall.
SÅ, in på ett fik som såg ut som ett riktigt fik.
Vi bestämmer att det är bra att grunda med en macka.
Självklart äggmacka.
Den är större än den ser ut.
Smörgåsen skulle komma.
Stressad 08a, undrar efter en stund vart den tagit vägen.
Det visade sig att dom gjorde dom, efter beställningarna dom fick in.
Inte nån plastinpackad pryl som legat sen igår inte.
Den var bara sååå god.


Sen hade vi bestämt oss för två bakelser som vi skulle dela på.
Alltså, seriöst, man säger ju att saker smälter i munnen, men dessa gjorde verkligen det.
Det är det bästa och godaste och mest outstanding jag någonsin kan komma på att jag ätit.
Jösses liksom ?!?!
Värt varenda granjävel jag åkt vilse förbi.  *ler*


I sakta mak tog vi oss sen tillbaka till stugan.
Proppmätta och nöjda
Halvvägs träffade vi på timmerbil, som stod mitt i vägen och lastade.
Det var bara att stanna vid sidan av vägen och vänta.
Jag var glad över att få stå där, istället för att vi möta den i full fart på dom halvsmala vägarna.
Då hade jag garanterat kört i diket.

Kommentarer
Postat av: Kjelle Bus

Matte säger att den där fikan såg ju inte fel ut !!!

Vi tror att det är bra för stressade 08 själar att komma ut på riktiga landet-landet ibland så dom slappnar av riktigt ordentligt :)

2011-07-12 @ 10:44:59
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Ja, det är garanterat så. Man har liksom hetsen i blodet tyvärr. :-(

2011-07-12 @ 11:12:56
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Susanne

Haha, det låter som om livet på landet är helt ok :-)



Kram

Susanne

2011-07-12 @ 12:28:03
URL: http://kandy.se
Postat av: Inkan o Ligan

Susanne kunde vara värre. ler

2011-07-12 @ 12:35:12
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: carola

men skickade inte Sanna mitt nr till er?

Hon skulle göra det.

Hade så gärna velat träffat dig ju.



Kommer fler ggr hoppas jag:)

kramar om

2011-07-12 @ 15:12:01
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0