Älvdalen Del 6 - Ligan "In action" 3 av 4

Åtminstone delar av Ligan är "In action".
Det vill säga Prinsen, Prinsessan o Kungen.
Bandit har nämligen lika många bilder som dom Kungliga lyckades skrapa ihop tillsammans.

Nu kommer dessutom svaret på frågan som fanns i Del 1;
"Hur hade vi det då ?
Ja, det beror helt och hållet på vem och vilka du frågar och till viss del i vilken del i vistelsen.
"
Svaret är följande;
Ligan - Ligan tyckte att vistelsen var ren pest, förutom den stunden dom fick vara inne i StorStugan.
MÖJLIGEN är Puzzel undantagen pesten, för det spelar nog ingen jättestor roll om hon sov i Lilla Stugan eller StorStugan.  *ler*
Dom andra tyckte vistelsen var, som sagt pest.
Jag vågade nämligen inte släppa ut dom på fri tazz den här gången, vilket jag gjorde förra vändan jag var uppe.
Men den gången var dom inte lika vana utekatter som dom blivit idag på Landet.
Hemma är dom dock aldrig ute, förutom när jag ibland miljötränar i sele.
Kontentan av detta blev iallafall att dom fick sitta i den Lilla Stugan hela tiden och den ÄR liten.
Jag förstår dom.
Dom uttryckte sitt missnöje när vi kom hem rejält.
Från torsdagkväll till söndagkväll ungefär, kom dom hem EN gång per dygn för att tanka mat och möjligen kolla så jag inte rymt eller nåt. Resten av tiden var dom som bortblåsta.
Faktiskt även Puzzel, även om jag visste var hon befann sig.
Hon låg merparten av tiden under boden och sov.
Prinsen var inte borta riktigt lika mycket, Mattegris som han är.
Grannen fick matförbud för Ligan, så dom inte skulle vänja sig vid att även äta borta, utan åtminstone komma hem och äta ibland.
Men det var några jäkligt jobbiga dagar för Matte.
Nu är ordningen återställd.
Prinsen är där jag är.
Bandit kommer och går.
Prinsessan sover både ute och inne.
Vitöra visar sig ibland hela TVÅ gånger om dagen.  *ler*
Nej, vi gör inte om detta, fast jag trodde när jag åkte att jag skulle kunna ha dom ute ibland, men väl där så blev det juh inte så.
Man lär så länge man lever.
Nästa gång får Prinsen följa med iförd en sele och resten får stanna hemma med Grannen som vakt.

Matte - Matte stortrivdes. Underbart sällskap och massor med god mat.
En STOR nackdel var dock knotten!!!
Det var heeelt fruktansvärt helt enkelt.
Jag har levt på xylocain (nej inte invärtes) och kliat halvt ihjäl mig.
Jag har fortfarande sårskorpor och bett kvar, från dom små elaka liven.
Marie påstod att det blir bättre, men de vete fan.  :-(

Efter denna enormt långa historia så kommer nu bilder.   *skratt*
Att kolla UT är tydligen lika roligt vare sig man är i stor eller lillstugan.


- Undrar om det finns mat härnere tro ?


- Hm, dom andra kom juh in i den här lådan ??
- Matte, kan du hjälpa mig ?

- Ledsen Prinsen, men Matte har filosofin att kommer man inte in eller upp eller över någonting så har man inte där att göra.
- Du min älskling är för stor för den där lådan.
- Sorry
(nu har jag inte ens några bilder på dom andra, men både Vitöra och Bandit var i den, SJÄLVKLART)


- Jaja, får väl ligga här och pryda kistan istället.


Vitöra älskade Vitöra
- Vad säger ni, har jag vuxit nåt sen sist jag var här ?


- Dessutom har Matte kommit upp sig lite i både fotande och kamera.
- Tack för det Matte.
- Nu kommer jag ju till min rätt också i all min glans.


- Jo,spisen är av bra material.
- Lagom strävt att gnida sig mot.


- Matte, nu får du komma hit och vara barnvakt.
- Mitt pass är slut nu.

- Vad bra Vitöra.
- Du har vaktat Wilmer jättebra, medans han sov.  *ler*


- Nu kommer Matte med en massa elaka bilder.
- Jag vill bara visa att jag faktiskt VISST stod ibland.
- I flera sekunder.


- Sådär, nu är det dax att ligga sig igenom stugan.
- Här provar jag hur mattan framför ena ytterdörren är.
- Helt okej om ni frågar mig.


- Väldigt klovänlig också.
- Man får bra grepp att dra sig fram, så man slipper resa på sig.


- Sängen håller bra komfort.
- Bra påslakan och lagom mjukt täcke under.
- Godkänt


- Levinas säng har också helt okej komfort.
- Dessutom ett plus för den fina färgen på påslakanet som gör sig fint mot mina färger.
- Dock ett minus för att det inte fanns nån Ior på, säger Matte.


- Till sist provade jag självklart även den lilla soffan, men Matte var inte direkt vaken så kortet är jättesuddigt. :-(
- Även köksstolarna provade jag, men då var visst Matte nån annanstans.
- Sådär, då har jag legat mig igenom hela StorStugan.
- Betyget som helhet är klart godkänt.

Kommentarer
Postat av: Nea theCat

Härligt, även om ligan tyckte det var pest emellanåt. :)



2011-07-16 @ 18:52:58
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: ☆Annmi

Härligt & så fina foto/Jam & Kram från oss i kvälls ☼

2011-07-16 @ 21:06:20
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Ja Nea theCat helt lyckliga var dom inte nej. :-(



Tack *☆Annmi*

2011-07-17 @ 00:08:49
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Gunilla och Frasse

Underbara bilder - när man ser dem kan man inte tro att det var jobbigt :-) Trist att det inte funkade att ta med hela gänget men man måste testa för att få veta, och nu vet du hur du ska lägga upp det nästa gång.

Ha en härlig fortsatt sommar! Vi har tagit tre veckors semester nu men tassar in till er lite då och då så att inte saknaden blir för stor :-)

Kramar och tassklappar

2011-07-17 @ 12:48:18
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Gunilla och Frasse Ja ni får ha en underbar sommar och kika in ibland. Tazz o Kram

2011-07-17 @ 13:07:04
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0