Älvdalen Del 7 - Ligan "In action" 4 av 4 Bandit

- Han började i alla fall på golvet.
- Jaha, då ska vi se vad vi ska utforska här.


- Jag börjar med att utforska den öppna spisen.


- Jo, det är gott om plats här och det är den rätta hårdheten i stenarna.
- Lägger man sig ner så finns det gott om plats att kunna sova sen, om jag vill det.


- Funderar på nästa steg.


- Dit upp måste jag ta mig.
- Det ser högt och bra ut och fullt med grejer man kan kryzza emellan.
- Hm, undrar hur man kommer dit upp?
- Får ta mig en funderare.


- Och därborta finns gott om roliga skåp att hoppa in i.


- Eh va?!
- Tyckte jag såg en Kopia av mig därute.
- Tänk så kul om Matte kunde få TVÅ Banditer.
- Visst Matte ??
- Vet du Bandit, EN av dig räcker alldeles utmärkt faktiskt.   *ler*


- Matte Matte, det är inkräktare i mitt hus !?!?
- OCH det finns en Kopia av mig därinne !?
- Matte Matte, hjäääääääääääääälp.


- Kopiedejt ?


- Matte Matte, hjäääääääääälp, det finns en likasammadan som jag därute.
- Den är dessutom luden ?
- Och den såg ut att vilja äta upp mig.
- Jag tror jag nöjer mig med att vara bara en av mig.


- Sådärja, nu är jag iallafall här uppe OVANPÅ spisen.
- Det finns en smal kant här man kan knata runt på.
- Jättekul är det.


- Ja, sen kan man klättra på den smala kanten här INNE i spisen också.


- Undrar om man kan klättra UPP i SKORSTENEN ??
- Åh vad roligt det skulle vara.
- Man kanske blir lite smutsig, men det får man ta.


- Nähä, de fick jag inte.
- :-((
- Taskig du är Matte.
- Man måste ha lite SPÄNNING i livet.
- Bandit, mitt liv med dig är tillräckligt spännande utan att du ska klättra upp i skorstenen också.


- Okej, då har vi gått igenom hela stugan nästan.
- Bara lilla köket och alla roliga skåp kvar.
- Det borde gå att öppna här nånstans.


- Tar man tag här, så borde det gå att öppna dörren till det här skåpet.


- I med klorna bara.


- Matte, du kan inte hjälpa till ?
- Nä du Banditen, du får allt klara dig själv.


- Inga problem Matte.
- Nu är jag inne i skåpet.
- Här uppe finns det bara konserver.
- Ingen kattmat alls.


- Jag får gå igenom skåpet och kolla vad som finns i andra delen.


- Här borta finns det mat.
- Yes, jag visst det.
- Kände lukten.
- Ska hämta lite och ge till resten av Ligan också.
(det fanns alltså mat där i andra delen av skåpet som Bandit hittade)


- När man har ätit så måste man diska efter sig.
- Jag är inte en sån där mansgriskatt som bara lämnar allt och går.
- Nej, inte jag inte.
- Här står jag på huvet i diskhon jag.
- Och inte en enda skål gick sönder.


- Vill man sen komma tillbaka, så måste man hålla sig väl med värdfolket till stugan.
- , här gosar jag med Matte Marie.
- Matte Marie förklarade också för mig att Kopian därute är en snäll Bandit.
- Att kopian heter Dreamis och är Mamma till Vitöra.
- Vitöra och jag är juh den berömda SchackLigan, så då är jag lugn.
- Det är en snäll och trevlig Kopia alltså.


- Nu sitter jag här och väntar på att få gå ut.
- FAST, det fick jag juh inte.  :-(
- Men det var roligt i stugan ändå.
- MYCKET spännande att upptäcka.
- Tazz o Kram
- Allas er Bandit


Det här var sista delen i Min och Ligans vistelse i Älvdalen.
Alla inläggen hittar du under kategorin
Älvdalen Baltser.


Kommentarer
Postat av: Stattinskan

HAHA - den katten skulle kunna bli självförsörjande som husbesiktningsman ;-)

Gomorron

2011-07-24 @ 07:33:09
URL: http://stattinskan.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Ingenting missat i den inspektionen! Imponerande att ta sig in i skåpet! Nosbuff

2011-07-24 @ 09:10:59
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Föredömlig undersökning! Skönt att höra, att Bandit kan fixa egen mat inomhus också. Kurr och burr.

2011-07-24 @ 09:40:04
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Stattinskan den katten skulle klara sig om han så var den enda katten på jorden. Den saken är säker.



Dui och Deco tja, hittar man honom i kylskåpet så fort man vänder ansiktet till så är man inte förvånad.



Findus, Isak och Rasmus han kan garanterat ordna åt allihop. Hela Ligan alltså.

2011-07-24 @ 10:20:05
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kjelle Bus

Det var en riktigt grundlig undersökning du gjorde av stugan Bandit !!!

Förstår att du blev lite smått nervös när du såg en långhårig kopia i fönstret ;-)

2011-07-24 @ 13:32:58
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: carola

men du, kan inte du göra barnböcker med dina katter som huvudrollsinnehavare.

Berätta så som du berättar för oss..



Kram vännen

2011-07-24 @ 16:52:38
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Ja de va ett jobbigt ögonblick i mitt liv Kjelle Bus



carola jag vet inte hur man beter sig för att göra det. Kram

2011-07-25 @ 09:26:03
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0