Hur man skaffar sig en egen Husse

när Matte inte gör det åt en.
Vitöra visar och berättar i ord och bilder.
- Först ser man till att ens Matte skaffar en sommarstuga.
- Sen måste Matte få en schysst arbetande Granne.
- Jag måste säga att jag lyckades bra med att få Matte att skaffa både det ena och det andra.
- Plus att Grannen även adopterat några av våra kissar.
- Bra familj alltså.
- Ja, sen var den här Hussen av en hårt arbetande art.
- Förra förra året hjälpte jag till att bygga fasad åt dom.
- Förra året fick jag ta det lite lugnare, men i år bygger vi bastu Husse och jag.
- Ja, det där med Husse ja.
- Matte har ju en Lill-Husse som bor på andra sidan stan.
- Vi ser inte till Lill-Husse så mycket, så då tänkte jag att Matte brukar ju låna in den däringa Hussen till Nike, Puma och Rambo att hamra och spika åt henne.
- Och om jag hjälper den däringa Hussen, så kanske han kan bli Husse åt mig och Ligan också.
- SÅ, vi tog ett snack den däringa Hussen och jag och Ligan och nu är vi med egen Husse.
- Bra va ?
- Nu ska jag visa i bilder hur jag och Husse jobbar.

- Här har ni Husse i full färd med att skära brädor.


- Husse, jag kommer nu och hjälper till.


- Men först måste vi gosa lite innan vi jobbar.
- Gos är viktigt.


- Jaja, vi poserar väl lite för Matte då.


- Vad ska vi göra idag då Husse ?


- Jo Vitöra, vi ska måla lite hade jag tänkt.


- Okej, men då går vi då.


- Vitöra, jag sågar till den här träbiten och under tiden kan du hämta färgen.


- Husse, är det här den rätta färgen ?


- Ja, här står det att det är grundfärg och det var grundfärg jag skulle hämta, sa Husse.


- Nu ska vi gå in och se var den här träbiten ska vara.
- Det gäller att hålla jämn tazz med Husse.
- Han är snabb.


- Du och Jag Husse.
- Ja, Du och Jag Vitöra.


- Under tiden som Husse jobbar därinne, ska jag visa er hur fint Husse gjort det så att vi alla i Ligan kommer under huset utan att behöva kröka ryggen så mycket.


- Här ser ni att det är ett rejält avstånd mellan bastuhuset och marken.


- Precis som här.
- Det är gjort för att även Prinsen utan problem ska komma under.
- Vår Husse tänker på oss alla i Ligan, stor som liten.


- Här demonstrerar Bandit hur han går under bastuhuset.


- Och här ser ni mig Vitöra, hur jag fint går under utan problem.


- Nu ska jag gå iväg.


- Innan kvällsgoset med Husse, så måste jag tvätta mig ren efter dagens jobb.


- Kvällsgoset med Husse.


- Här rullar jag runt på rygg, så att Husse kommer åt magen ordentligt.


- I rättvisans namn så måste jag visa att Matten i huset också är duktig och jobbar.
- Här står hon högt på en ställning och målar.


- Le nu Matte Sanna.
- Duktig :-)


- Nu vet ni hur man skaffar sig en alldeles egen Husse.
- Tazz och Kram, allas eder Kung Vitöra.


Kommentarer
Postat av: Nea theCat

Jättebra instruktioner Vitöra. Fast måste man se till att matten skaffar en sommarstuga först? Jag har försökt adoptera vaktmästaren, men han kommer så sällan så jag skulle önska en husse med lite mer täta besök.



Nosgos

2011-07-18 @ 14:04:48
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Inkan o Ligan

Nea theCat jag tror att det fungerar utan sommaställe också. Vi kissar är ju rätt påhittiga så ta det som passar din klosituation bäst.

Tazz o Kram Vitöra

2011-07-18 @ 14:06:25
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Max & Måns

Vi har noterat!

Nu gäller det bara att hitta en hantverkande matte! ;-)

2011-07-18 @ 16:46:02
URL: http://www.sorpingskatterna.se
Postat av: Inkan o Ligan

*Max & Måns* Ligans Matte ställer upp om det inte vore för det där med hantverkande ?!

Men hon är duktig på att baka. ler

2011-07-18 @ 17:26:19
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kjelle Bus

Här hos mig så har vi redan en händig husse , men jag kanske kan skicka vidare dina instruktioner till mattes bästa kompis ?? ;-)

2011-07-18 @ 21:36:15
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Kjelle Bus det går så bra att ge mina instruktioner till den som behöver. :-)

2011-07-18 @ 21:58:23
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Det där har ni ordnat fint, Ligan. Vi katter kan ju adoptera människor runt omkring oss när vi ser hur mycket de behöver en Stationskatt-trio. Eller en Liga. Kurr och burr.

2011-07-19 @ 06:45:57
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Ja, vi tycker själva vi har varit duktiga Findus, Isak och Rasmus

2011-07-19 @ 12:24:07
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0